کد خبر: ۶۵۳۹

برنامه‌های هفته وحدت در بانه تشریح شد

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بانه از برگزاری جشن‌های ویژه میلاد حضرت رسول (ص) و هفته وحدت در مساجد این شهرستان خبر داد.
۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۶

به گزارش پایگاه خبری نهضت در کردستان؛  حجت‌الاسلام عارف رازیانی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بانه با اشاره به نزدیک شدن به ماه ربیع‌الاول و تبریک پیشاپیش میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع)، اظهار کرد: گرامیداشت مناسبت‌هایی مانند وفات یا میلاد ائمه (ع) یکی از حوزه‌های فعالیت جهت توسعه و ترویج فرهنگ غنی اسلام و ائمه اطهار (ع) است. وی این روز را، روز جشن و شادی مسلمانان برای میلاد پیامبر (صل الله علیه وآله وسلم) دانست و از برگزاری جشن‌های ویژه میلاد حضرت رسول و هفته وحدت در کانون فرهنگی مساجد سراسر استان خبر داد.
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بانه بیان کرد: مداحی و مولودی‌خوانی با حضور و مشارکت مردم از مهم‌ترین برنامه‌های جشن‌های ویژه میلاد پیامبر (صل الله علیه وآله وسلم) و امام جعفر صادق (علیه السلام) است.
وی بیان کرد: در این ایام گرانقدر برنامه‌های شاخص شهرستان در مسجد امام حسین (ع)، برگزاری مراسم مولودی خوانی در بخش‌ها با حضور عموم مردم و روحانیون، دیدار با علما و روحانیون، نشست علما و روحانیون اهل تشیع و تسنن، مسابقه نقاشی و روزنامه دیواری در سطح مدارس متوسطه، گفتمان دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها و مراسم ۱۷ ربیع الاول در حسینیه و همچنین محافل مولودی خوانی در کانون‌های فرهنگی تبلیغی برگزار می‌شود.
وی نزدیکی و دوستی با اهل بیت (علیهم السلام) را عامل مهمی در مصون ماندن از جنگ نرم دشمن دانست و یادآور شد: کانون‌های فرهنگی مساجد در چنین مناسبت‌هایی باید جهت تبیین اهداف بزرگ ائمه اطهار (علیهم السلام) برای مردم به خصوص نسل جوان تلاش کنند.
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بانه با اشاره به بی‌نتیجه بودن تفرقه در صفوف مسلمانان افزود: خوشبختانه امروز همه مردم ایران در سایه مکتب وحدت بخش اسلام از انسجام و وحدت مطلوبی برخوردار هستند. در استان کردستان اقدامات خوبی در زمینه تقویت و ارتقا وحدت و مقابله با تلاش دشمنان که به‌دنبال ایجاد تفرقه هستند انجام شده است.



 

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار