کد خبر: ۶۵۵۰
رئیس اداره تبلیغات اسلامی لامرد:

شهرستان لامرد نماد وحدت اهل تشیع و تسنن است

حجت‌الاسلام حبیب باقری گفت: شهرستان لامرد نماد برادری و همبستگی میان برادران و خواهران اهل تشیع و تسنن است.
۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت‌الاسلام حبیب باقری رئیس اداره تبلیغات اسلامی لامرد در گقتگو با خبر نگار نهضت اظهار داشت: شهرستان لامرد، جنوبی‌ترین شهرستان فارس و هم مرز با استان‌های هرمزگان و بوشهر است که در این شهرستان از دیرباز برادران و خواهران تشیع و اهل تسنن در کنار هم و با صفا و صمیمیت زندگی می‌کنند و در مناسبت‌های شادی و عزای همدیگر شرکت می‌کنند.
وی تصریح کرد: برادران اهل سنت حتی در مراسم مذهبی مثل محرم و صفر و میلاد ائمه اطهار شرکت می‌کنند و نذر می‌دهند.

حجت الاسلام باقری ادامه داد: شیعه و سنی هر دو مسلمان و در اعتقادات، احکام، اخلاق و … دارای مشترکات زیادی هستند، البته تفاوت‌هایی هم دارند که انکار شدنی نیست، اما این مباحث نباید منجر به خصومت و دشمنی شود و به اساس اتحاد و برادری اسلامی ضربه وارد سازد.

وی افزود: با مطالعه در تاریخ اسلام می‌توان شواهد فراوانی از وحدت و هم گرایی و ثمرات آن در بین مذاهب اسلامی یافت و آن‌ها را به عنوان اسوه و نمونه به جوامع اسلامی معرفی نمود.
این مقام مسئول تصریح کرد: در بین مسلمانان زمینه‌های وحدت بسیاری وجود دارد که با محور قرار دادن آن‌ها می‌توان وحدت بین مسلمانان و قدرت یافتن آن‌ها را شاهد بود؛ خدا، قرآن، رسول اکرم (صلی الله علیه وآله وسلّم)، حضرت علی (علیه السلام)، مسئله مهدویت، محبّت اهل بیت (علیهم السلام)، دفاع از مردم فلسطین، مقابله با دشمنی‌های اسرائیل و آمریکا، از زمینه‌های وحدت امت اسلامی هستند.

وی خاطرنشان کرد: هفته وحدت برای تشیع و تسنن شهرستان لامرد یک مسئله نمادین است، چون در این شهرستان در طول سال وحدت و همدلی دارند و ما در این هفته برنامه‌های متعددی از جمله دیدار با ائمه جمعه شیعه و سنی، تجلیل از فعالان فرهنگی و قرآنی و کار آفرینی و جشن بزرگ میلاد پیامبر اسلام و امام جعفر صادق (ع) هم در شهر اهل و هم در شهر اشکنان برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار