کد خبر: ۶۵۶۱
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بستک:

۱۰۷ شهید از ۱۱ هزار شهید اهل تسنن در دوران دفاع مقدس از هرمزگان هستند

حجت‌الاسلام یونس قائدی گفت: ۱۰۷ شهید از ۱۱ هزار شهید اهل تسنن در دوران دفاع مقدس از هرمزگان هستند گفت: هشتاد هزار نفر جمعیت شیعه و سنی شهرستان بستک استان هرمزگان در اوج مودت بایکدیگر زندگی می‌کنند.
۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۲

هرجا وحدت و همبستگی وجود داشت توطئه های دشمن شکست خورد

به گزارش پایگاه خبری نهضت،  حجت‌الاسلام یونس قائدی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بستک در مراسم هفته وحدت که در روستای چاه بنارد برگزار شد ضمن تبریک این هفته گفت: جریان وحدت یک جریان موقتی نیست بلکه شیعه و سنی در کنار هم به صورت مسالمت آمیز زندگی می‌کنند و این مسئله در بین مردم ما دائمی است.

وی افزود: حتی در گذشته‌ها نیز در سایه وحدت و همراهی علمای شیعه و سنی بود که مسئله تحریم تنباکو شکل گرفت. هر جا که وحدت شیعه و سنی به معنای واقعی کلمه اتفاق افتاد همه کار‌ها به‌صورت سریع پیش رفت.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بستک اظهار داشت: رژیم بعث عراق در حمله به ایران از هیچ جنایتی فروگذار نکرد، اما بسیاری از مرزنشینان در شهر‌های خود ماندند و با وجود توپ و آتش سنگین دشمن خانه‌های خود را ترک نکردند تا زمانی که مجبور به کوچ اجباری به شهر‌های دیگر شدند.

بخش عمده مردم شهر‌های مرزی را اقلیت اهل سنت تشکیل می‌دهند، مردمی که همواره علاوه بر دفاع از مرز‌ها مدافع ارزش‌های ایران اسلامی نیز بودند. در میان هم شهدای بسیاری را تقدیم کشور کردند که وجود ۱۱ هزار شهید اهل سنت گواه بر این ادعاست از میان این شهدا حدود ۱۰۰ نفر از روحانیون اهل سنت هستند که به طرق مختلف در دفاع از انقلاب اسلامی و حفظ وحدت به شهادت رسیده اند همچنین چهار شهید مدافع حرم به نام‌های سلمان بامری، عمرملازهیف مراد عبداللهی و اسماعیل شجاعی نیز از اهل سنتی هستند که در دفاع از حرم اهل بیت که در جنگ با تکفیری‌های داعش در سوریه به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: از تعداد ۱۱ هزار شهید اهل سنت چهار هزار و ۵۶۳ شهید از کردستان، سه هزار و ۴۷۵ شهید از آذربایجان غربی و هزار و ۲۹۷ شهید از کرمانشاه، ۵۳۳ شهید از سیستان و بلوچستان، ۴۳۱ شهید از استان گلستان، ۲۱۸ شهید از خراسان رضوی، ۱۰۷ شهید از هرمزگان هستند که این تعداد، آمار کمی نیست این موضوع نشان می‌دهد قطعا جریان، وحدت در این مرز و بوم؛ مثال زدنی و شکست ناپذیر است.

وی خاطرنشان کرد: هرجا دشمن رسوخ کرد و هر کس راه خود را در پیش گرفت ندای تفرقه بلند شد، اما هرجا وحدت و همبستگی وجود داشت توطئه‌های دشمن شکست خورد. امام راحل (ره) و رهبر انقلاب نگذاشتند اجانب در کشور میدان‌داری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قائدی با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور گفت: بنای دشمن بر این است که شلوغی به پا کند و از این جریانات سوءاستفاده کند.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی منادی وحدت  است و به فضل الهی در سراسر ایران اسلامی خصوصا منطقه بستک اتحاد و همدلی در بین مردم موج می‌زند.

گفتنی است، شهرستان بستک بالغ بر ۱۲۰ شهر و روستا و جمعیتی بالغ بر هشتاد هزار نفر دارد این در حالی است که اکثریت قریب به اتفاق مردم این شهرستان مسلمان و سنی مذهب هستند.  

 
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار