کد خبر: ۶۵۷۲
به دلیل استقبال و گستردگی موضوع سوگواره ،

مهلت ارسال آثار به چهاردهمین سوگواره هنر عاشورایی تمدید شد

مهلت ارسال آثار به چهاردهمین سوگواره هنر عاشورایی بنا به درخواست هنرمندان فعال حوزه هنر‌های تجسمی و با توجه به گستردگی موضوعی ۵ بخش سوگواره هنر عاشورایی تا ۲۵ آبان ۱۴۰۱ تمدید شد.
۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۰

مهلت ارسال اثر به چهاردهمین سوگواره هنر عاشورایی تمدید شد


به گزارش پایگاه خبری نهضت، بنا به درخواست هنرمندان فعال حوزه هنر‌های تجسمی و با توجه به گستردگی موضوعی ۵ بخش سوگواره هنر عاشورایی (پوستر و تایپوگرافی، نقاشی (کلاسیک و دیجیتال)، نقاشی خط، پرچم و کتیبه و کمیک استریپ)؛ مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این رویداد هنری یک ماه تمدید شد.

بر اساس درخواست‌های ارائه شده از سوی هنرمندان برای ایجاد فرصتی دوباره در راستای خلق آثار هنری با موضوع اربعین و رفع مشکلاتی که در بارگذاری آثار ارسالی وجود داشت، مهلت پذیرش آثار تولیدی به ۲۵ آبان ماه موکول شد.

پیش از این نیز سیدمسعود شجاعی طباطبایی - مدیر مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری – طی گفتگویی با اشاره به اهداف برپایی سوگواره هنر عاشورایی گفت: هدف از برپایی «سوگواره هنر عاشورایی» دیده شدن واقعه‌ای، چون اربعین در قالب آثار هنری است و چهاردهمین سوگواره هنر عاشورایی نسبت به دوره‌های پیشین نیز تفاوت‌های متمایزی دارد.
وره‌های قبل دارد

وی درباره ویژگی‌های چهاردهمین سوگواره هنر عاشورایی گفت:برای اولین بار در سوگواره هنر عاشورایی دبیر کل نداریم و برای اینکه بتوانیم از تخصص افراد متعدد استفاده کنیم، درهربخش یک دبیر معرفی کرده‌ایم تا کیفیت آثارهر بخش، از سوگواره افزایش پیدا کند. این در حالی است که این دوره از سوگواره هنر عاشورایی، توجه و تمرکز ویژه‌ای به محصول محوری دارد. اضافه شدن دو بخش پی‌نما و پرچم و کتیبه به سوگواره از دیگر اتفاقاتی بود که در راستای ایجاد فضای جریان سازی انجام‌شده است.

مدیر مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری همچنین درباره دلایل تخصیص چهاردهمین دوره سوگواره به اربعین حسینی تشریح کرد: یکی از سرخط‌های مهم در مباحث دینی مذهبی، واقعه عاشورا است که با مطرح کردن بحث آزادگی، پیام بزرگی را به عموم افراد منتقل می‌کند و شکوه و عظمت آن در راهپیمایی اربعین تجلی پیدا می‌کند. ما در چهاردهمین سوگواره هنر عاشورایی سعی کردیم مباحث مختلفی، چون افزوده شدن میزان زائران در هرسال را در قالب‌های مختلف هنری ارائه کنیم و برهمین اساس هم در این دوره با ایجاد تغییراتی در بخش‌های سوگواره فراخوان این رویداد هنری را آماده و منتشر کردیم.
شجاعی طباطبایی درباره بخش‌های چهاردهمین سوگواره هنرعاشورایی هم گفت: پی‌نما و داستان‌های مصور دنباله‌دار در تمام دنیا به‌عنوان یک صنعت، شناخته‌شده و منبع درآمدزایی محسوب می‌شود در حالیکه در ایران کمتر به آن پرداخته‌شده است. بر همین اساس هم ما تصمیم گرفتیم برای نخستین بار آثار این حوزه را با موضوع اربعین در سوگواره هنر عاشورایی به مخاطب ارائه کنیم.

گفتنی است، نمایشگاه «چهاردهمین سوگواره هنر عاشورایی» آذر ۱۴۰۱ در تهران و ۳۱ استان کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار