کد خبر: ۶۵۸۰
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد:

رفع مشکل قانونی مکان مؤسسات و خانه‌های قرآنی

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، با اشاره به رفع مشکل قانونی و زیرساختی مکان مؤسسات و خانه‌های قرآنی استان گفت: مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآنی شهری می‌توانند مکان مورد نظر جهت استقرار را اعلام کنند.
۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۱

رفع مشکل قانونی مکان مؤسسات و خانه‌های قرآنی استان مرکزی

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت‌الاسلام جواد فراهانی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، مشکل مکان را یکی از مشکلات اصلی مؤسسات و خانه‌های قرآنی شهری و روستایی عنوان کرده و با اشاره به اینکه رفع این مشکل یکی از اولویت‌های اداره کل تبلیغات اسلامی است، افزود: برای رفع این مشکل تدابیری اتخاذ شده است که امیدواریم به حل آن کمک کند.
وی به واگذاری سند مدیریت مساجد به سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرده و گفت: با استفاده از ظرفیت مساجد و حسینیه‌ها می‌توان مشکل مکان مؤسسات و خانه‌های قرآنی شهری و روستایی را برطرف کرد، برای رفع این مشکل، ظرفیت و امکانات مساجد جهت انجام این طرح شناسایی شده‌اند.
فراهانی افزود: به منظور اجرای طرح یاد شده ۶ مسجد در اراک شناسایی شده و اقدامات لازم جهت استقرار مؤسسات و خانه‌های قرآنی شهری در آنها پیش‌بینی شده و مورد موافقت قرار گرفته است که تاکنون یکی از خانه‌های قرآنی در مسجد شناسایی شده مستقر شده و فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهد.
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآنی شهری نیازمند مکان، اگر مسجد یا حسینیه‌ای را دارای ظرفیت می‌دانند به ما اطلاع‌رسانی کنند تا رایزنی‌های لازم از طریق اداره کل صورت گیرد و پس از موافقت نهایی، وارد عمل شده و توافق‌نامه‌ای بین مؤسسه یا خانه قرآنی با مسجد مورد نظر منعقد شود.
وی با بیان این مطلب که برای استقرار مراکز قرآنی در مساجد و حسینیه‌ها باید گام به گام پیش رفت گفت: در حال حاضر با شش مسجد صحبت شده است، اما پیگیری جهت انجام طرح در استان ادامه دارد، چرا که چشم‌انداز فعالیت‌های ما استانی است و باید همه مراکز از اجرای برنامه‌ها سهم داشته باشند. مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآنی شهری اراک جهت اعلام نیاز به مکان و پیشنهاد مسجد می‌توانند به اداره امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان مراجعه کنند.  
فراهانی به اعلام آمادگی دهیاری‌ها جهت رفع مشکل مکان خانه‌های قرآنی روستایی اشاره و تصریح کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته قرار بر این شده است که ساختمان دهیاری‌ها یا مساجد روستایی دارای ظرفیت در اختیار خانه‌های قرآنی روستایی قرار گیرد تا فعالان این بخش در روستا‌ها با این مشکل مواجه نباشند.
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان در پایان گفت: در حال حاضر مشکل زیرساختی و قانونی مکان مراکز قرآنی برطرف شده و در حال پیگیری موضوعات عملیاتی هستیم تا در هیچ نقطه‌ای از استان شاهد مشکل مکان مؤسسات و خانه‌های قرآنی نباشیم. مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآنی شهری در شهرستان‌ها نیز می‌توانند نیاز خود به مکان و مکان مورد نظر جهت استقرار مرکز قرآنی را به اتحادیه مؤسسات قرآنی اعلام کنند.

ارسال نظر