کد خبر: ۶۶۱۱
مدیر حوزه علمیه صوفی شیخ داز کلاله:

وحدت در جامعه اسلامی از مظاهر تقوای اجتماعی است

آخوند عبدالباسط قره باش گفت: ایجاد و حفظ وحدت در جامعه اسلامی از مظاهر تقوای اجتماعی بوده و ایجاد تنش برخلاف تقوای الهی است.
۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۵

به گزارش پایگاه خبری نهضت، آخوند عبدالباسط قره باش در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: وحدت مسلمانان یک دستور الهی بوده و در قران به عنوان یکی از مشترکات اهل سنت و شیعه به ان تاکید فراوان شده به طوری که اختلاف و تفرقه را سبب از بین رفتن عظمت و شوکت اسلام می‌خواند.

وی تصریح کرد: ما علمای اهل سنت و شیعه به عنوان خواص جامعه باید بر حفظ و تقویت وحدت در بین مسلمانان تاکید کرده و ان را عملا خود اجرا کنیم.

مدیر حوزه علمیه صوفی شیخ داز شهرستان کلاله، رهبر معظم انقلاب را بهترین الگو بر حفظ و تقویت وحدت معرفی کرده و خاطرنشان کرد:‌رهبر معظم انقلاب بارها و بارها بر حفظ و تقویت وحدت بین شیعه و سنی تاکید داشته و از هرگونه توهین و اهانت شیعه به مقدسات اهل تسنن و بالعکس اصرار داشته و چنین رفتار تفرقه انگیز را نشات گرفته از شیعه انگلیسی و سنی امریکایی می داند.

وی ادامه داد: وحدت اسلامی یکی از گفتمان های ضروری در میان مسلمانان جهان در عصر کنونی بوده و از نان شب واجب تر و ضروری تر است.

آخوند قره باش گفت: وحدت از جمله اموری است که از سوی بزرگان و رهبران مذاهب مسلمانان مورد توجه بوده و اشنایی با پیروان مذاهب و عقاید یکدیگر بدون هتک حرمت به مقدسات نه تنها سبب تفرقه و اختلاف بین مسلمانان نشده بلکه مانع اتهام و دروغ پردازی های دشمنان اسلام و مسلمین می شود.

وی بیان کرد: با وقوع انقلاب اسلامی حساسیت دشمنان اسلام برای ایجاد اختلاف و پراکندگی در میان مسلمانان شدت گرفت و بر همین اساس امام خمینی(ره) با درک این موضوع که دو مذهب شیعه و سنی از پیروان زیادی در سراسر جهان برخوردارند از ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول را هفته وحدت نامگذاری کرد تا نقشه دشمنان بر آب شود.

مدیر حوزه علمیه صوفی شیخ داز شهرستان کلاله یکی از راههای ایجاد وحدت بین جامعه مسلمین را نامگذاری هفته وحدت برشمرد و ابراز کرد: قرآن کریم نیز به داشتن وحدت اسلامی بین مسلمانان اهتمام ویژه داشته و از یک سو پیامدهای مثبت داشتن اتحاد و از سوی دیگر پیامدهای منفی تفرقه را بازگو نمودهو به ان هشدار می دهد.

وی ادامه داد: ایجاد و حفظ وحدت در جامعه اسلامی از مظاهر تقوای اجتماعی بوده و ایجاد تنش و درگیری برخلاف تقوای الهی است.

آخوند قره باش بیان کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب برای رسیدن به جامعه اسلامی و سپس تمدن نوین اسلامی داشتن وحدت و اتحاد از ضروریات بوده وبرای خنثی کردن توطئه دشمنان در چنین شرایطی بیش از هرزمان دیگر به وحدت و انسجام مسلمانان نیاز است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار