کد خبر: ۶۶۱۲
کارشناس مذهبی اهل سنت گلستان:

وحدت راهبرد اقتدار و قدرت امت اسلامی است

آخوند یعقوب ایمری گفت: راهبرد اقتدار و قدرت امت اسلامی در همه دوران و تحقق آن وحدت بوده و نخستین اقدام  پیامبر اسلام(ص)  بعد از تشکیل حکومت اسلامی ایجاد روحیه برادری، وحدت و اخوت بین مسلمانان بوده است.
۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۶

به گزارش پایگاه خبری نهضت، آخوند یعقوب ایمری یکی از کارشناسان حوزه مسائل مذهبی اهل سنت در گلستان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام همواره به مسلمانان از هرگونه اختلاف و تفرقه  تذکر دهده و انها را به وحدت، اخوت و برادری دعوت می کردند.

وی تصریح کرد:اگر در تاریخ اسلام مطالعه شود می بینید در پرتو وحدت ، مسلمانان صاحب اقتدار همه جانبه و عزت شدند و هرجا بین انها شکاف ایجاد شده دشمن نفوذ کرده و مسلمانان شکست خوردند.

این کارشناس خاطرنشان کرد: راهبرد اقتدار و قدرت امت اسلامی در همه دوران و تحقق آن وحدت بوده ونخستین اقدام  پیامبر اسلام(ص)  بعد از تشکیل حکومت اسلامی ایجاد روحیه برادری، وحدت و اخوت بین مسلمانان بوده است.

وی ادامه داد: پیام هفته وحدت این است که همه مسلمانان با ذهن هوشیار و باز، اتحاد و برادری در سایه دستورات خداوند و پیروی رهبر معظم انقلاب جلوی هرگونه تفرقه افکنی دشمن را گرفته و در این هفته بر عقد اخوت و برادری بیش از گذشته اهتمام ویژه داشته باشند.

آخوند ایمری گفت: در شرایط کنونی دشمنان تلاش دارند تا با اسلام مقابله کنند و این موضوع گاها به صورت اشکار برملا شده، پس در چنین شرایطی حفظ و تقویت وحدت  ضروری بوده تا دشمن با ایجاد اختلاف به اهداف خود دسترسی پیدا نکند.

وی بیان کرد: مسلمانان جهان در قالب امت اسلامی حدود ۲ میلیارد نفر بوده و این امت اسلامی دارای منابع بسیاری هستند و می توانند به عنوان یک قدرت تاثیرگذار در صحنه بین المللی مطرح باشند بنابراین با وجود چنین امتیازاتی پرداختن و دامن زدن  به اختلافات جزئی و تفرقه انگیز جز هدر دادن سرمایه های خود سودی نخواهند برد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار