کد خبر: ۶۶۲۲
ماموستا عبدالسلام کریمی:

وحدت به معنای نفی یکسان‌نگری و تحمل آرای همدیگر است

ماموستا عبدالسلام کریمی، مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، در همایش استانی «وحدت ضامن امنیت» که در هرمزگان برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته وحدت، اظهار کرد: هفته وحدت را باید به تمام طول سال تسری داد و پیام وحدت نباید تنها در این یک هفته خلاصه شود.
۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۰

 

وحدت به معنای نفی یکسان‌نگری و تحمل آرای همدیگر است
به گزارش نهضت  به نقل از روابط عمومی هرمزگان، ماموستا عبدالسلام کریمی، مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، با اشاره به اینکه خداوند متعال در هیچ جای قرآن بر مؤمنین منت نگذاشته اما در خصوص رسول‌الله بر سر مؤمنین منت می‌گذارد و ایشان را بالاترین نعمت خطاب می‌کند، تصریح کرد: ایمان واقعی بر انسان زمانی حاصل می‌شود که آمیخته به عمل باشد و برای حصول آن باید بیش از پیش شناخت نسبت پیامبر اسلام(ص) داشته باشیم.

کریمی با بیان اینکه اطاعت از پیامبر(ص) در زمره اطاعت از خدا است، عنوان کرد: رسول خدا(ص) را الگو در تمامی وجوه زندگی قرار دهیم. هرکدام از پیامبران الهی خصوصیات منحصر به خود را داشته‌اند، مانند حضرت نوح که انسان را از غرق شدن در منجلاب گناه نجات داد، یا حضرت موسی که در برابر دیکتاتور زمان ایستادگی کرد و حضرت عیسی که محبت و عشق را برای آدمی‌آورد و پیامبر اسلام(ص) جمع همه صفات انبیای الهی است.

مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی ادامه داد: قرآن کریم معجزه جاوید و زنده پیامبر اسلام(ص) است و آغاز اولین آیات آن با «اقراء» است و آدمی را به قلم و دانش سفارش می‌کند. برخی در دنیا می‌خواهند اسلام را دین خشونت و شمشیر معرفی کنند، اما بدانند شمشیر اسلام برای دفاع از مظلوم در برابر ظالم است و بس بُرنده است.

کریمی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی برآمده از مردم است و خدمت به مردم را بالاترین عبادات می‌داند مقبولیت خود را از مردم گرفته است، تصریح کرد: مسئولان نظام اسلامی در عین تعهد و تخصص به گونه‌ای عمل کنند که آب در آسیب دشمن نریزند. دشمن جوانان و نوجوانان ما را تحریک می‌کند و به بهانه‌های مختلف به کف خیابان می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه مطالبه گری حق مردم است و به رسمیت شناختن اعتراض، بخش جدایی‌ناپذیر حکومت اسلامی است و باید کارها را به گونه‌ای تدبیر کنیم که بهانه به دست دشمن برای بزرگ‌نمایی ضعف‌ها و مشکلات ندهیم و اقناع‌سازی مردم در دستور کار مسئولان قرار گیرد، بیان کرد: هیچ عقل سلیمی اغتشاش را قبول ندارد و این امر سبب ضربه به امنیت کشور و مردم و بیت‌المال مسلمین است.

کریمی با اشاره به اینکه هدف عالی انبیاء تحقق عدالت اجتماعی بود، افزود: انقلاب اسلامی در جهت تحقق عدالت اجتماعی گام‌های مهمی برداشته، اما هنوز جای کار دارد. هدف دشمن ایجاد فاصله میان مردم و مسئولان و مردم با مردم است. وحدت به معنای نفی یکسان نگری، تحمل آرای همدیگر و استخراج آرای خوب از نظرات مخالف و موافق است.

 

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار