کد خبر: ۶۶۶۸

رویداد «مشق صلوات» به همت حوزه هنری قزوین برگزار شد

مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری قزوین گفت: همزمان با میلاد پیامبر اکرم (ص) رویداد بداهه‌نویسی یک روزه خوشنویسان استان قزوین و استان‌های همجوار با عنوان «مشق صلوات» جمعه شب در نگارخان مهر حوزه هنری استان قزوین برگزار شد.
۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۴

رویداد «مشق صلوات» به همت حوزه هنری قزوین برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری نهضت، محمدرازقی در رابطه با کیفیت حضور شرکت‌کنندگان در این رویداد هنری اظهار کرد: این مراسم با حضور ۶۳ تن از هنرمندان خطاط از استان‌های قزوین، البرز و زنجان به همت حوزه هنری استان قزوین برگزار شد.

وی ادامه داد: این برنامه دومین رویداد هنری از سری بداهه‌نویسی‌های واحد هنری‌های تجسمی حوزه هنری بود که طی سال‌جاری پس از رویداد هنری «مشق رمضان»، با هدف بداهه نویسی صلوات، اسامی و القاب پیامبر اکرم (ص) ویژه هنرمندان خطاط استان قزوین و استان‌های همجوار برگزار شد.

این هنرمند با اشاره به برگزاری رویدادها و محافل هنری از این جنس در حوزه هنری استان قزوین بیان کرد: محافل هنری از این دست در زمینه خوش‌نویسی به شکل مرتب طی سالیان اخیر در حوزه هنری استان برگزار شده و این روند با برگزاری بداهه‌نویسی امروز و برنامه‌های آینده ادامه خواهد داشت و تا پایان سال، محفل بداهه‌نویسی دیگری نیز برگزار خواهد شد که پس از تعیین تاریخ دقیق، اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام خواهد گرفت.

رازقی همچنین تصریح کرد: هدف اصلی این محفل، تکریم و تعظیم حضرت رسول اکرم (ص)، ایجاد فضایی در جهت تعامل، گفتگو، هم‌افزایی و تبادل تجارب فنی میان هنرمندان و به ویژه استفاده هنرمندان جوان از محضر اساتید برجسته خوشنویسی بود که در این محفل هنری حضور داشتند.

وی در پایان عنوان کرد: همیشه آثار خوشنویسی در خلوت هنرمند و مشق مکرر تولید می‌شوند و زمان کافی برای تذهیب و آماده‌سازی نهایی درنظر گرفته می‌شود اما در این رویداد هنری آثار به صورت بداهه و در زمانی محدود خلق می‌شوند و همین بداهه بودن به ارزش آثار اضافه می‌کند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار