کد خبر: ۶۷۷۵

تبیین نقش بانوان در روشنگری جامعه ضروری است

کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: بانوان ظرفیت عظیم فرهنگی در روشنگری و بصیرت افزایی جامعه اند.
۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶

به گزارش پایگاه خبری نهضت، سارا حقی در گفتگو با خبرنگار نهضت، در سخنانی با اشاره به نقش بانوان در تعالی خانواده و جامعه، اظهار کرد: زمانی جامعه رشد و تعالی پیدا می کند که نخبگان جامعه در تربیت افراد مؤثر باشند لذا  بانوان فرهیخته در این زمینه باید احساس کنند که نقشی مؤثر در جامعه دارند. ما اگر اجازه دهیم که زنان نخبه حضور فعالی در جامعه داشته و نقش مادری خود را ایفا کنند، جامعه ای فرهیخته خواهیم داشت. اما در غیر این صورت رو به سقوط خواهیم رفت.

وی افزود: نقش بانوان در بحث اخلاق اسلامی و ترویج شعارئر دینی در جامعه مهم است در این میان اگر مردم یک جامعه را به دو دسته عامه و خواص جامعه تقسیم بندی کنیم، دو وظیفه متفاوت باید برای بانوانی که بخشی از آنان عضو عامه جامعه هستند و بخشی دیگر جزو فرهیختگان جامعه، در نظر گرفته و آنها را تفکیک کنیم.

کارشناس فرهنگی بانوان تاکید کرد: باید فضایی برای بانوان فراهم کرد که امکان حضور اجتماعی داشته باشند. همانطور که امام راحل (ره) با پشتیبانی از زنان، آنان را به جامعه آورد و اداره امور زنان در مسائل اجتماعی، تربیتی، سلامت و ... را خود زنان به دست گرفتند.

حقی خاطر نشان کرد: در هر برحه از زمان مادران و بانوان فرهیخته در جامعه به فرهنگ سازی می پردازند و باید اجازه دهیم که بانوان در فرهنگ سازی، خودشان به عنوان یک مادر یا معلم دخالت داشته باشند و در سیاست گذاری های جامعه حضوری پررنگ داشته باشند تا جامعه به سمت یک جامعه اخلاق مدار پیش برود.

حفظ اتحاد و همدلی اساس پایداری نظام اسلامی

کارشناس فرهنگی بانوان بر ضرورت حفظ اتحاد و همدلی در جامعه تاکید کرد و گفت: مسئه مهمی که در جامعه کنونی باید مورد توجه قرار گیرد مسئله وحدت در امت اسلامی است که قرآنی کریم تأکید بسیاری بر آن داشته و از الفاظی چون «واعتصموا» و «رابطوا» و ... زیاد استفاده کرده است و همگان اعم از زن و مردم باید در تحکیم وحدت اسلامی در جامعه تلاش کنیم.

حقی به وظیفه اقشار مختلف بانوان در حفظ وحدت اسلامی در جامعه اشاره کرد و افزود: ما به عنوان معلم، استاد، کارمند، فعال فرهنگی و اجتماعی، نویسنده، پژوهشگر  و ... می توانیم آثار وحدت را برای دانشجویان و دانش آموزان و اقشار مختلف مردم تبیین کنیم و در مقابل دشمن مشترک هم افزایی داشته باشیم. بانوان با بصیرت افزایی و دشمن شناسی برای فرزندان می توانند در مقابله با دشمن مشترک به ویژه استکبار جهانی همدل شوند.

 کارشناس فرهنگی بانوان گفت: بانوان به عنوان یک عضو مؤثر در جامعه اسلامی اگر محورهای وحدت را در جامعه بشناسند، با ترویج اخلاق اسلامی در جامعه و داشتن شرح صدر و دوری از مجادله می توانند زمینه های امت واحده را فراهم آورند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار