کد خبر: ۶۷۷۶
مدیرعامل بنیاد هدایت خبرداد:

هدف «مهرواره بانور» معرفي بانوان فعال و کنشگر / ثبت نام 22 هزار نفر در اين مهرواره

حجت‌الاسلام سیدناصرمیرمحمدیان در جلسه ویدئو کنفرانس «مهرواره بانور» با بيان اينكه تا كنون بيش از 22 هزار نفر در اين مهرواره ثبت نام كرده‌‌اند گفت: بخشی از معرفی الگویي با عنوان «بانوي پیشرو» توسط مهرواره بانور انجام مي‌شود. این بانوان در حوزه‌های مختلف اجتماعی با انگیزه الهی فعالیت‌هایی مي‌كنند آنها به هيچ نهاد و يا سازماني وابسته نيستند اما بانی فعاليت‌هاي مهمی در جامعه بوده‌اند و وجود چنين بانواني ظرفیت بزرگی محسوب مي‌شود.
۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷

 

زن پیشرویی که در مهرواره بانور مطرح می‌شود، زن فعال و کنشگر استبه گزارش پايگاه خبري نهضت،  جلسه ویدئو کنفرانس «مهرواره بانور» با حضور حجت الاسلام «سیدناصرمیرمحمدیان » مدیرعامل بنیاد هدایت،« مریم زاد قاسمی» دبیر مهرواره بانور، مدیر فرهنگی بسیج جامعه زنان، مسئولان بسیج جامعه زنان در استان‌ها در سالن اجتماعات معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات برگزار شد.

 

مریم زاد قاسمی دبیر مهرواره بانور در ابتداي اين نشست با اشاره به تمدید مهرواره بانور تا تاریخ نهم آذرماه اذعان داشت: برای اینکه بتوانیم نهایت استفاده را از فرصت پیش آمده ببریم یک  گروه جدید به مهرواره بانور اضافه کردیم که قبلا قرار بود  بعد از اختتامیه مهرواره بانور اضافه شود اما با توجه به فرصت پیش آمده  در این مقطع زمانی، اين گروه براي كمك به مجموعه، اضافه شد.

زن پیشرویی که در مهرواره بانور مطرح می‌شود، زن فعال و کنشگر است

زاد قاسمی افزود:  گروهي که به مهرواره اضافه شده است شامل یک گروه رسانه‌ای، یک گروه فکری،  تولید محتوا و یک گروه طراحي سایت است. بنياد هدايت  در حوزه مهرواره بانور دستاورد خوبی داشته است  و تا كنون  ۲۲ هزار نفر  در اين مهرواره  ثبت نام  كرده‌‌اند این نفرات و نفراتی که بعد از این ثبت نام می کنند توسط این گروه  جديد؛ هدایت خواهند شد. شرکت کننده‌ها به شیوه‌های مختلف از این گروه امتیاز می‌گیرند و براساس امتیازی که گرفته‌اند عضو جامعه ایمانی ما می‌شوند البته این اسم هنوز نهایی نشده البته اين جامعه ایمانی در آینده در راستاي سياست‌هاي بنياد هدايت فعاليت مي‌كنند و متقابلا ما خدماتی به آنها ارائه خواهيم داد اين یک مشاركت و رابطه دوطرفه و ادامه داراست و درآينده به یک شبکه تبدیل خواهیم شد.

بانوان مهرواره بانور؛ در جامعه و محلات خود فعال و کنشگر هستند 

حجت‌الاسلام میرمحمدیان  در ادامه اين نشست گفت: این مهرواره با یک انگیزه ابتدایی آغاز شد و هرچه جلوتر مي‌رويم این انگیزه جدی‌ترمي‌شود. هدف ابتدایی ما این بود که شریکة الامامان سراسر كشور پای کار بیایند اما با شروع کار بانوان مسجدی  نيز وارد شدند و خصوصاً بعد از اتفاقات  اخیر؛ اهمیت کار مهرواره بانور بیشتر جلوه کرد.

وي ادامه داد: بانوان مهرواره بانور؛ در جامعه و محلات خود فعال و کنشگر هستند . به فرموده رهبر معظم انقلاب در زمینه معرفی الگو، ما پیشرو هستیم. بخشی از معرفی الگويي با عنوان «بانوي پیشرو» توسط مهرواره بانور انجام مي‌شود. این  بانوان در حوزه‌های مختلف اجتماعی با انگیزه الهی فعالیت‌هایی مي‌كنند اين در حالي است كه اين بانوان به هيچ نهاد و يا سازماني وابسته نيستند اما  بانی فعاليت‌هاي مهمی در جامعه بوده‌اند و وجود چنين بانواني ظرفیت بزرگی محسوب مي‌شود.

 مدیرعامل بنیاد هدایت با تأكيد براينكه اهمیت مهرواره بانور هر روز بیشتر جلوه مي‌كند تصريح كرد: اهمیت مهرواره  ما را به دو سمت سوق می‌دهد اول اینکه «ظرفيت رسانه‌ای» مهرواره بانور را افزایش دهیم که اين مهم از طريق رایزنی با شبکه‌های تلویزیون؛ انجام شده است و بخش دیگر این است که تعداد دیگری از «بانوان کنشگر» را درگیر این مهرواره کنیم. بخش مهمي از این اتفاق توسط بسیج خواهران و کانون‌های فرهنگی هنری‌ مساجد انجام می‌شود که ظرفیت خوبی دارند .

وي ادامه داد:  در دبیرخانه مرکزی مهرواره بانور، گروهي برای تماس و پي‌گيري امور شرکت‌کنندگان  فعاليت مي‌كنند، بنياد هدايت یک «روند نما» طراحي كرد تا هرکس که با  مهرواره ارتباط گرفت رها نکنیم و از این طریق با مخاطبان بیشتری ارتباط  برقرار كنيم.

وی خطاب به راهیاران و بسیج  جامعه زنان در استان‌ها  گفت: تلاشي که شما در استان‌ها انجام مي‌دهيد  نوعی سرمایه گذاری است لذا با طیف وسیع مخاطبی که به‌دست می‌آوردید، می‌توانید در آینده فعاليت‌هاي متعدد و مؤثري انجام دهيد همچنين ما به جهاد تببین و ایجاد حس مثبت در جامعه نیاز داریم  كه به اميد خدا وظیفه‌مان را به نحو احسن انجام خواهيم داد.

 

مسائل استان‌ها

با توضیحات یکی از اعضای جدید گروه دبیرخانه مهرواره بانور در مورد روند نما ( پي گيري امور شركت كنندگان ) جلسه ادامه پیدا کرد. مسئولان بسیج  جامعه زنان در استان‌ها و  راهیاران استان نکاتی را مطرح کردند. مباحثی که راهیاران استان‌ها  از آن گلایه داشتند بحث نامه نگاری‌ها با ارگان‌ها و نهادها بود که در روند کار مشكل ايجاد مي‌كند همچنين درخواست افزایش تعداد و حجم جوایز از دیگر خواسته‌های آنها بود. نکته مهمی ديگري كه در اين جلسه مطرح شد مشکل دو زبانه بودن بعضی از شرکت کنندگان بود که اين موضوع برای آن‌ها در ثبت مسئله و روایتگري مشکل ايجاد مي‌كند همچنين درخواست امکان بارگذاری و ارسال صوت  در سایت مهرواره بانور از ديگر مسائل مطرح شده در اين نشست بود.

 

 

 

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار