کد خبر: ۶۷۹۰
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار:

فعالیت های فرهنگی موجب کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه می شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار گفت: اهمیت به توسعه فعالیت های فرهنگی زمینه ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه می شود.
۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵

به گزارش پایگاه خبری نهضت؛ حجت‌الاسلام جلیل مختاری‌نیا ضمن اهمیت افزایش فعالیت‌های فرهنگی اظهار داشت: شهرستان بیجار استعداد خوبی برای توسعه و تعمیق فعالیت‌های فرهنگی حوزه دین دارد و این امر مستلزم حمایت و برنامه ریزی دقیق برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی است.

 

وی افزود: کیفیت بخشی به برنامه‌های فرهنگی نیازمند مشارکت همگانی و استفاده از ظرفیت آحاد مختلف به‌ویژه نسل جوان و نوجوان است.

 

حجت‌الاسلام جلیل مختاری نیا در ادامه به اهمیت کانون فرهنگی مساجد اشاره کرد و عنوان کرد: راه‌اندازی کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد گامی برای توسعه و ارتقای فعالیت ‌های فرهنگی در کشور است تا اعضای این کانون‌ ها در سطح شهر و روستا با استفاده از ظرفیت مساجد بتوانند برای تحقق اهداف فرهنگی گام بردارند.

 

وی همچنین افزود:کانون ‌های فرهنگی هنری بایدبا اجرای برنامه های دینی و فرهنگی افراد مختلف جامعه را به سمت مساجد جذب کنند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار در ادامه به برنامه های فرهنگی نیر اشاره و گفت: نهادینه‌ کردن برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در جامعه یک اولویت مهم و اساسی است و زمینه‌ساز تربیت دینی می شود.

 

وی عنوان کرد: برگزاری جلسات و برنامه‌های مذهبی باید در راستای رشد و ترویج اخلاق اسلامی جامعه انجام شود و به تقویت باورهای دینی مردم صورت گیرد.

 

حجت جلیل الاسلام مختاری نیا به اهمیت توسعه فعالیت های فرهنگی اشاره کرد و اظهار داشت: کانون مداحان، هیئات مذهبی، جمعیت بانوان فرهیخته، موسسات و مراکز دینی و قرآنی و در مجموع تشکل‌ها و مجامعی که در شهرستان وجود دارند بهترین ظرفیت برای اجرای بهتر و گسترده‌تر برنامه‌های مناسبتی و دینی هستند.

 

ارسال نظر