کد خبر: ۶۸۰۸
رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی:

جوانان نقش‌ آفرینان مؤثر در پدافند غیرعامل هستند

رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی تاکید کرد: باید نسل جوان را به عنوان سرمایه و نقش‌آفرینان مؤثر در پدافند غیرعامل ببینیم.
۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰

جوانان نقش‌ آفرینان مؤثر در پدافند غیرعامل هستند

به گزارش پایگاه خبری نهضت، لاله افتخاری، رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی کشور، با اشاره به راهکار‌های جذب نسل جدید به فعالیت‌های قرآنی گفت: دنیای امروز، دنیایی است که همه چیز را تسریع کرده و نیاز مخاطب نیز با گذشته فرق نکرده بلکه مدل آن فرق کرده است.

وی با بیان اینکه محتوا فرق نکرده است و نیاز به معنویت، صداقت، الگو، ایثار و… وجود دارد؛ فقط سرعت به وجود آمده است، گفت: محتوایی که تولید می‌شود علاوه بر اینکه باید دارای تنوع، کوتاه و قابل فهم باشد، باید در قالب عکس، ویدیو، پادکست و… تولید شود.

رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی کشور ادامه داد: مخاطب جوان مخاطبی است که، چون به همه مسائل دسترسی دارد و به همه امکانات و فضای مجازی سر می‌زند، سرگشته این فضا است و به دنبال این است که چیزی او را قانع کند. آن‌ها از نبود امکانات به سوی برخی از برنامه‌ها روی می‌آورند بنابراین اگر ما الگو‌های درست و خوبی از ایثار و شهادت، فعالیت‌ها و داستان‌ها و الگو‌ها و آموزه‌های قرآنی به آن‌ها ارائه دهیم و حتی از آن‌ها بخواهیم در تولید قالب‌های مختلف فنی و هنری برای مخاطب مشارکت و کمک کنند و از تخصصشان استفاده کنیم، حتما شاهد ورود بیشتر جوانان به این عرصه‌ها خواهیم بود.

لاله افتخاری یادآور شد: متأسفانه کمتر نسبت به این ارزش‌ها توجه داریم، حتی بزرگتر‌ها نیز نمی‌آیند نیازشان را از قرآن برطرف کنند، چون این باور در میان آنان وجود ندارد و سرگشته هستند بنابراین امروز نیاز است که با استفاده از دیدگاه‌ها و ذائقه، توانمندی جوانان و به کارگیری خود آن‌ها محتوای ارزشمندی که در قرآن در عرصه‌های مختلف وجود دارد را به آن‌ها منتقل کنیم تا از طریق جوانان ما به دیگر جوانان دنیا منتقل شود.

افتخاری با یادآوری نقش دستگاه‌های مختلف در این زمینه اظهار کرد: دستگاه‌های مختلف نیز باید جنبه هدایت، حمایت و نظارت و همچنین بستر حمایت و رقابت و مشوق‌هایی که باید فراهم شود را داشته باشند به‌طور مثال در قالب پویش‌های مختلف، هدایت‌گری ذائقه‌ها، اولویت‌بخشی به افرادی که در فعالیت‌های قرآنی مانند حفظ حضور مؤثر و قابل توجهی دارند ازجمله آن می‌تواند باشد.

وی با بیان اینکه مسئولان در این قالب برنامه‌ریزی کنند و در اولویت‌بخشی تخصیص بودجه نقش خود را به خوبی ایفا کنند، گفت: باید نسل جوان را هم به عنوان سرمایه‌های خود و هم به عنوان تأثیرگذاران و نقش‌آفرینان بسیار مؤثر در پدافند غیرعامل ببینیم.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار