کد خبر: ۶۸۹۱
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

اتفاقات اخیر، ضرورت تلاش شبانه‌روزی در عرصه فرهنگ را بیش از پیش نمایان ساخت

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قمی در دیدار با نماینده، ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه اتفاقات اخیر در کشور ضرورت تلاش شبانه‌روزی در عرصه فرهنگ را بیش از پیش نمایان ساخت گفت: اتفاقات اخیر در کشور؛ حاصل کم توجهی  به حوزه فرهنگ و عدم تلاش مضاعف در این عرصه است.
۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۹

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت‌الاسلام  والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، ۳ آبان ۱۴۰۱، در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده، ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اینکه در حال حاضر کمتر کسی است که اهمیت کار فرهنگی را درک نکند، اظهار کرد: اتفاقات اخیر در کشور؛ حاصل کم توجهی و عدم تلاش مضاعف در عرصه فرهنگ است این در حالی است که اگر اقدامات فرهنگی به‌خوبی و براساس نیاز جامعه انجام شود، هرگز اینگونه اتفاقات در جامعه دینی و اسلامی مشاهده نخواهد شد.

وی با بیان اینکه اگر اهتمام مضاعف به‌حوزه فرهنگی نداشته باشیم به‌طور قطع دچار آسیب‌های گوناگون خواهیم شد، ادامه داد: دستگاه‌های فرهنگی باید با بازخوانی مأموریت‌های خود برای اجرای این مأموریت‌ها اهتمام جدی داشته باشند این در حالی است که  در سازمان تبلیغات اسلامی و ادارات کل این سازمان در سراسر کشور تلاش می‌کنیم که اقدامات فرهنگی با جدیت و اثربخشی بیشتر انجام شود.

وی در ادامه افزود: غنای فرهنگ ناب اسلامی مدیون فعالیت‌های نیرو‌های اثرگذار و حاضر در کف میدان روستاها، شهرها، مدارس و… است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید براینکه پشتیبانی نماینده، ولی فقیه در خراسان شمالی از اقدامات تبلیغات اسلامی بسیار خوشحال کننده است، ادامه داد: دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان موجب تجدید عهد و میثاق برای جدیت بیش از پیش اجرای برنامه‌های فرهنگی دینی و ایرانی شده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: در آنچه از توان ما بربیاید کوتاهی نمی‌کنیم و امیدواریم سایر دستگاه‌ها نیز اهمیت اقدامات فرهنگی را به‌خوبی درک کنند.

مجموعه‌هایی مانند سازمان تبلیغات اسلامی بازوان قرارگاه‌های فرهنگی سراسر کشورهستند

حجت‌الاسلام رضا نوری، نماینده، ولی فقیه در خراسان شمالی نیز در ادامه این دیدار با تأکید براینکه مقام معظم رهبری چندین سال قبل از جنگ شناختی هشدار داده بودند، اضافه کرد: حرکت به سمت سخنان و هشدار‌های مقام معظم رهبری بسیار دیر انجام می‌شود و مقام معظم رهبری در دراز مدت مباحث فرهنگی و جنگ شناختی را مطرح کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه دفاتر نماینده، ولی فقیه در استان‌ها یک قرارگاه فرهنگی محسوب می‌شود، تصریح کرد: قرارگاه فرهنگی نباید بدون یار و یاور باشد این در حالی است که مجموعه‌هایی مانند سازمان تبلیغات اسلامی بازوان قرارگاه‌های فرهنگی سراسر کشورهستند.

نماینده، ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه اگر بازوان قرارگاه فرهنگی قوی نباشد، کار فرهنگی نیز درست انجام نمی‌شود، تأکید کرد: حاصل تغییراتی که در اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی رخ داد؛ ایجاد تحول و انجام فعالیت‌های اثر گذار در حوزه فرهنگ استان بود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار