کد خبر: ۶۹۲۳
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار:

حضور مؤثر طلاب و روحانیون در فضای مجازی ضروری است

رئیس اداره تبلغات اسلامی شهرستان بیجار گفت: یکی از نیازهای اصلی روحانیون در شرایط امروز ، تسلط به سواد رسانه‌ای و حضور مؤثر در فضای مجازی است.
۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵

به گزارش پایگاه ه خبری نهضت؛ حجت‌الاسلام جلیل مختاری نیا - رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار-گفت:خوشبختانه فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه فضای مجازی علاوه بر حوزه فرهنگ و دین، بسیار گسترده و اثر بخش است.
وی افزود: به روز شدن طلاب و روحانیون در زمينه مهمترین علوم روز، از جمله فضای مجازی و زبان خارجه، یک امر اجتناب ناپذیر در عصر جدید است.
حجت‌الاسلام جلیل مختاری نیا به اهمیت تولید محتوای مناسب در فضای مجازی اشاره کرد و بیان داشت: این که مقام معظم رهبری فرمودند اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است، حاوی نکته مهمی برای ماست و آن هم اینکه بدانیم حضور فعالانه در این عرصه چقدر می‌تواند به ما در نشر مفاهیم و آرمان‌های انقلابی و دینی کمک کند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار افزود: در راستای تولید محتوای غنی و دارای جاذبه برای نسل امروز در فضای مجازی، باید از توان فعالان این حوزه استفاده شود تا بتوانیم به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم بنابراین لازم است تا فرصت‌های فضای مجازی را بهتر بشناسیم و از آن بهره ببریم.
رئیس تبلیغات اسلامی بیجاربا اشاره به اهمیت حضور تاثیر گذار مبلغین دینی در جامعه افزود:  مبلغين توانمند باید با استفاده از رهنمود‌های ارزشمند قرآن کریم واستفاده از احادیث ائمه اطهار و نهج البلاغه امیرالمومنین (ع)، جوانان و نوجوانان را به سمت ارزش‌های اصیل اسلامی جذب کنند، آنها باید درتمامي مراسم مذهبي حضوري پرشور داشته باشند چرا كه امروز با گسترش همه جانبه تهاجم فرهنگی غرب، این وظیفه بیش از هر زمان دیگری بر دوش آن‌ها سنگینی می‌کند و در واقع تبلیغ دین الهی برای آن‌ها یک وظیفه اصلی است.
حجت‌الاسلام جلیل مختاری نیا افزود: با توجه به ارتباط دو سویه بین مردم و مبلغین و اعتماد مردم به این قشر مذهبی، استفاده از توانایی بالای مبلغین در پیشگیری از مشکلات اجتماعی یکی از راهکار‌های مهم است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار در پایان به نقش تاثیر گذار مبلغات نیز تاکید کرد و بیان داشت:توجه به فعالیت زنان به‌خصوص در حوزه‌های دینی از برنامه‌های سازمان تبلیغات است و خوشبختانه مبلغات شهرستان بیجار، تاثیر گذاری خوبی در اشاعه فرهنگ دینی در جامعه بر عهده داشته اند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار