کد خبر: ۶۹۸۹
مسوول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان قزوین؛

اولین دوره رویداد نمآپارتمان در قزوین برگزار می شود/نمآپارتمان، رویدادی جهت کشف استعدادهای درخشان نمایشگران نوجوان و جوان قزوین

سیدقوامی عنوان کرد: رویداد نمآپارتمان در قالب یک رویداد استانی به منصه ظهور می رسد و آثار نمایشی کمیک، طنز و خنده آور در اولویت است. دوره اولی است که این رویداد برگزار می شود.
۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷

سید قاسم سیدقوامی، مسوول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان قزوین در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج، با اشاره به هنر نمآپارتمان بیان کرد: نمآپارتمان یا «نمایش برای آپارتمان» به مفهوم نمایشی است که در آپارتمان اجرا می شود که کار خلاقانه ای است که امسال حوزه هنری در راستای مردمی کردن هنر تئاتر با محوریت شهر قروین و مقوله پیشرفت به آن می پردازد.

وی گفت: در گذشته نمایش در منازل ایرانیان در قالب گونه های خیمه شب بازی، نقادی، تعزیه، نمایش های زنانه، بقال بازی و غیره اجرا می شد و این گونه ها هر کجا که حوض و تخته و سکویی بود اجرا می شد. 

مسوول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان قزوین اظهار کرد: در اجرای این نمایش از گریم و لباس های صحنه ای خبری نیست و نمایشگرها به دنبال این هستند که با تکیه بر هنر بازیگری و استفاده از زبان بیان و بدن بتوانند نمایشی را خلق نمایند و به بیننده ارایه دهند. 

سیدقوامی عنوان کرد: نمونه های قدیمی تر این نمایش ها تحت عنوان تئاتر قهوه خانه ای در ایران شهرت داشت. ما معتقدیم این گونه هنرهای نمایشی می تواند مردم را به هنر تئاتر نزدیک نماید و با توجه به زندگی مدرن شهری ضرورت پرداختن به این شیوه های اجرایی بیش از پیش احساس می شود. 

وی با اشاره به برگزاری این رویداد افزود: پشتیبانی از فعالیت های گروه های تئاتر مردمی و تولید و اجرای آثار نمایشی مرتبط با حقوق شهروندی از اهداف ما در برگزاری رویداد نمآپارتمان می باشد. همچنین کشف استعدادهای درخشان نمایشگران نوجوان و جوان استان قزوین، از دیگر اهداف ما در برگزاری رویداد نمآپارتمان می باشد.

مسوول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان قزوین در ادامه با اشاره به موضوعات رویداد نمآپارتمان تصریح کرد: رعایت حقوق شهروندی بر پایه آموزه های دینی و اعتقادی، مذهبی، معرفتی، رعایت قواعد شهرنشینی اجتماعی بر پایه آموزه های اخلاقی، رعایت ائین همسایه داری با توجه به احادیث پیامبر(ص) و ائمه(ع) و تاکید بر رفتار با همسایگان، و موضوع چهارم تمدن نوین اسلامی به پیروی از رفتار و اعمال و زندگی پیامبر مهربانی و ائمه اطهار(ع) است.

سیدقوامی در ادامه اضافه کرد: این رویداد در قالب یک رویداد استانی به منصه ظهور می رسد و آثار نمایشی کمیک، طنز و خنده آور در اولویت است و دوره اولی است که این رویداد برگزار می شود.

وی یادآور شد: زمان برگزاری این رویداد از اول آبان ماه جاری است که فراخوان برای تمام نمایشگران مرتبط ارسال شده و گروه های هدف ما ساکنین مجتمع های مسکونی قزوین و مکان های پیشنهاد شده پیلوت، حیاط، راه پله، پشت بام، پارکینگ، استخر مجتمع های مسکونی، اتاق میهمان آپارتمان ها و هر مکان دیگری در مجتمع های مسکونی که بتوان این نمایش را اجرا کرد.

مسوول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان قزوین بیان کرد: زمان نمایش های ارسالی باید بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه باشد. بنا نیست گروه ها از دکور، گریم و لباس های ویژه نمایش استفاده نمایند بلکه رویکرد خلاقانه آنها همچنین ارتباط نمایشنامه ها و طراحی هنرمندانه تئاتر برپایه فضاسازی مرتبط با مجتمع های مسکونی، ارسال دعوت نامه شخصی از سوی گروه ها به ساکنین و کاسبین مجتمع مسکونی و محل، برای ایجاد این رویداد اهمیت دارد.

سیدقوامی اظهار کرد: با گروه های شرکت کننده قرار ادعایی منعقد می شود و هزینه های تولید نمایش را بر اساس یک سقف مشخصی تامین می شود و موارد ارسالی پس از بازبینی و بازخوانی به عنوان اثر برگزیده تحت نظر واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان قزوین جهت اجرا آماده می شود. علاقمندان می توانند آثار خود را به صورت متن در قالب وورد یا پی دی اف تا پایان آبان ماه به شماره ۰۹۱۲۷۸۷۷۶۲۴ در پیام رسان ایتا ارسال نمایند و یا به آدرس حوزه هنری استان قزوین، جنب سینما بهمن ارسال نمایند و تا پایان سال این رویداد در قزوین برگزار می شود. 

اولین دوره رویداد نمآپارتمان در قزوین برگزار می شود/نمآپارتمان، رویدادی جهت کشف استعدادهای درخشان نمایشگران نوجوان و جوان قزوین

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار