کد خبر: ۷۰۳۳
رئیس بنیاد ملی نوجوان سازمان تبلیغات اسلامی از دو رویداد فرهنگي بزرگ می‌گوید:

«دهه هشتادیا» و «نقش من»، با نقش آفرینی نوجوانان

حجت الاسلام حامد تقدیری - رئیس بنیاد ملی نوجوان سازمان تبلیغات اسلامی- از برگزاری دو رویداد مهم «دهه هشتادیا» و «نقش من» در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد.
۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶

«دهه هشتادیا» و «نقش من»

حجت الاسلام حامد تقدیری رئیس بنیاد ملی نوجوان سازمان تبلیغات اسلامی، با اشاره به اینکه یکی از گفتمان های مهم انقلاب اسلامی که امامین انقلاب  از آن با عنوان «فتح الفتوح‌» یاد می کنند، بحث رشد و تربیت و تعالی نوجوان‌هاست؛ افزود: در گام اول انقلاب اسلامی، شاهد نقش آفرینی های زیادی توسط نوجوانان بودیم ، حتی در8 سال جنگ تحمیلی به طور میانگین روزی ۱۲-۱۳ شهید دانش آموز تقدیم انقلاب شده است . در بیانیه گام دوم انقلاب هم رهبرمعظم انقلاب اسلامی با نوجوانان سخن می گویند، در این بیانیه، بیان وخطاب ایشان به نوجوان‌هاست و قرار است درگام دوم انقلاب این نوجوانان نقش آفرینی کنند.

«دهه هشتادیا» و «نقش من»

دهه هشتادیا

رئیس بنیاد ملی نوجوان سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه، هفته نوجوان فرصت بسیار خوبی است که این اتفاق بیفتد وهمه توجه ها به سمت این نسل معطوف شود، از برگزاری نمایشگاه «هشتادیا» خبر داد و گفت: این نمایشگاه با کمک نهادهای مردمی و حاکمیتی روز پنج شنبه 12 آبان ماه در مجموعه حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می شود  که علاقه مندان می توانند از ساعت ۱۰ الی ۱۶ از این نمایشگاه بازدید داشته باشند. ما در این نمایشگاه  از تمام مجموعه‌هایی که می توانند در عرصه نوجوان کاری انجام دهند دعوت کرiده ایم تا حاضر شوند و فعاليت هایشان را در غرفه شان تبیین کنند.

نمایشگاه، روشی است

وی به تفاوت نمایشگاه دهه هشتادیا با دیگر نمایشگاه ها پرداخت و افزود: این نمایشگاه کمی با نمایشگاهای دیگر متفاوت است،  نمایشگاه های دیگر به نوعی نمایشگاه گزارشی هستند  ودر غرفه شان چیزی را ارائه می دهند؛ اما این نمایشگاه به جای گزارشی، روشی است و همچنین نقش آفرینی خود نوجوان دیده می شود که در چه فضایی است مثلا هنری، کنشگری یا رسانه ای است ، ما می توانیم بازتاب هرکاری که نوجوان انجام می دهد را ببینیم .نمایشگاه دهه هشتادیا طوری طراحی شده  که همه کارهایش  به دست نوجوان‌ها است و آنها نقش آفرین هستند. اگر مجموعه ای باشد که کاری انجام می دهد مثلا در بحث قصه گویی، فعالیت كرده یا در بحث فعالیت اجتماعی نوجوانان کار می کند ، چند نفر از نوجوان‌هایش را به نمايشگاه آورده و و روش بهره مندی از ظرفیت نوجوانش را ارائه می دهد.

«دهه هشتادیا» و «نقش من»

رویداد نقش من

رئیس بنیاد ملی نوجوان سازمان تبلیغات اسلامی  در توضیح رویداد بزرگ «مهتاب» نيز که قرار است دوازدهم تا سيزدهم آبان ماه در سالن حجاب برگزار شود گفت: «رویداد مهتاب»یک ظرفیت جدید از کانون پرورش فکری کودک و نوجوان  است که بناست در عرصه نوجوانان فعالیت كرده و کارجدی برای نقش آفرینی دختران اثرگذار داشته باشد، که به کمک مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی از ۳۰۰ دخترنوجوان فعال و اثرگذار کل کشور دعوت شده تا در رویداد مهتاب با عنوان«نقش من» شرکت کنند و تبيين كنند که نقش من ، در اتفافات اخیر انقلاب اسلامی چیست و چگونه باید تبیین گری کنم؟ و اینکه  چطور می توانم در عرصه های هنری ورسانه‌ای وارد عرصه جهاد تبیین شوم؟ دختران نوجوان تا جمعه در این رویداد حضور دارند و روش ها  و فعالیت‌ها را با همدیگر مباحثه می کنند و به کمک دوستان تسهیلگر، محتوا تولید می کنند. این ۲ اتفاق ، بسیار مهم است هم نمایشگاه هشتادیا که یک مرکز فعال و پویای نوجوانانه حاکمیتی ومردمی است و هم رویداد مهتاب با عنوان «نقش من» که هردو در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

پررنگ شدن نقش جوان ها

 وی در پایان گفت:نوجوان ذاتا کنشگر است و ما  باید از ظرفیتش استفاده کنیم. خصوصا در موضوعاتي که تا به حال نقش نوجوانان پررنگ نبوده و باید بعد از این پررنگ شود، مثل فضاهای هنری، رسانه ای و تبلیغی ، ما در صدد هستیم و بنا داریم در بنیاد ملی نوجوان سازمان تبلیغات اسلامی عرصه‌ها را برای نوجوانان باز کنیم و دسترسی آن‌ها را به این عرصه‌ها آسان‌تر سازیم.

 

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار