کد خبر: ۷۰۵۵
گزارش اختصاصی «نهضت» از رویدادی جذاب در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

اینجا «دهه هشتادیا» جمعند

سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان، روز ۱۲ و ۱۳ آبان میزبان «دهه هشتادیا» بود، رویدادی جذاب که بنیاد ملی نوجوان سازمان تبلیغات اسلامی، آن را با همکاری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان برگزار کرد و حاضران در این رویداد، از برنامه‌های جذاب آن لذت بردند.
۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴

اينجا « دهه هشتاديا» جمعندپایگاه خبری نهضت: دختران نوجوان با  شور و نشاط، آستین همت بالا زده و مشغول کارند، همه دست به کار شده اند تا غرفه‌هایشان برای بازدیدکنندگان جذابتر باشد، غرفه‌های باشگاه هنر و رسانه نوآوین، مدارس صدرا،  دختران حاج قاسم، کدومو، مسجد قاسم بن الحسن، زنان پیشرو، رفیقانه، هیس طوری، غرفه نقاشی، غرفه انتشارات مهرک. از جمله غرفه‌هایی هستند که  بازدیدکنندگان را به سمت خود جلب می‌کنند.

روزی من نوجوان بودم

در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شور عجیبی برپاست، دختران زیادی به تنهایی یا همراه خانواده برای بازدید از نمایشگاه رویداد دهه هشتادی‌ها آمده اند.

در داخل سالن چیزی که بیش از همه توجهم را جلب می‌کند، مجسمه‌های پرفسور حسابی، دکتر چمران، شهید همت، شهید صیادشیرازی و استاد شهریار است که با عنوان کلی «من هم روزی نوجوان بودم»، به نوجوانان یادآوری می‌کند که هرکدام از آنان در آینده نه چندان دور می‌توانند جایگزین خوبی برای این بزرگان باشند.

‌بادکنک‌هایی به رنگ‌های  پرچم ایران، در کنار تابلو‌هایی باعنوان «یک صدا ایران»  که بیشتر به حوادث اخیر و فاجعه تروریستی شاهچراغ پرداخته اند هم توجه بازدیدکنندگان را جلب می‌کند.

چند سیلورمن (مرد نقره ای) هم در سالن حضور دارند که گاهی کتاب به دست، کناری می‌ایستند و مشغول مطالعه می‌شوند.

غرفه مسجد قاسم ابوالحسن که تمام ویژگی‌های یک مسجد تراز را اعم از مباحثه و فعالیت‌های نوجوانانه را به تصویر کشیده است، غرفه دختران پیشتاز و رفیقانه غرفه‌های اداره کل بانوان سازمان تبلیغات اسلامی  هستند که دختران نوجوان  را به سمت خود می‌کشند تا از دغدغه‌های نوجوانانه دختران بگویند.

اعظم یزدان پرست، مسئول غرفه دختران پیشتاز اداره کل بانوان، می‌گوید: بخشی از فعالیت‌هایی که اداره کل بانوان در راستای عفاف وحجاب  انجام می‌دهد را دختران پیشران و بخشی را دختران فعال در برنامه‌های رفیقانه و فردامو انجام می‌دهند. دختران پیشران یعنی اینکه این دختران هم خودشان جلو می‌روند و هم دستگیری دیگران را انجام می‌دهند. این دختران، فقط خودشان پیشرو نیستند بلکه کنشگری اجتماعی دارند و یک جامعه را به سمت تمدن، رهبری می‌کنند.  

اینجا «دهه هشتادیا» جمعند

غرفه کدومو هم از غرفه‌های شلوغ رویداد است. سامانی مسئول غرفه کدومو با بیان اینکه  در این غرفه، یکسری بازی‌های سالم را طراحی  کرده و از عکس العمل‌های شرکت کنندگان،   بااجازه خودشان فیلم می‌گیریم می‌گوید: از این فیلم‌ها در یک فرآیند پژوهشی استفاده می‌کنیم، همچنین عضو گیری باشگاه نوجوان کدومو را هم داریم.  

امیرعباس الیاسی از مدرسه صدرای قم در نمایشگاه حضور دارد، در میز غرفه شان، چند بازی رومیزی دیده می‌شود که این بازی‌ها را به نوجوانان معرفی می‌کنند، امیرعباس در توضیح این بازی‌ها می‌گوید: این بازی‌ها علاوه بر دور هم بودن، جنبه آموزشی هم دارد و به نوجوانان آموزش می‌دهد.

 غرفه «هیس طوری» از غرفه‌هایی است که به شدت مورد استقبال قرار گرفته است. سارا ذوقی از حوزه هنری کودک و نوجوان، می‌گوید: هیس طوری یک جریان کتاب خوانی است که در آن ۱۵ جلد کتاب می‌خوانند که این کتاب‌ها  از انتشارات مهرک است نوجوانان بعدد از مطالعه کتاب‌ها، در یک آزمون شرکت می‌کنند و  به یکسری سئوالات پاسخ می‌دهند و درنهایت، برندگان جوایز میلیونی می‌برند. این جریان کتابخوانی از ۱۳ آبان شروع  شده و تا ۲۲ بهمن ادامه خواهد داشت.

دهه هشتادی‌ها امروز در رویداد دهه هشتادیا، ساعاتی خوش را سپری کردند و از برنامه‌های خوبی بهره بردند.

اخبار مرتبط
ارسال نظر