کد خبر: ۷۱۱۹
مديركل تبليغات اسلامي استان اردبیل تاکید کرد؛

ضرورت حضور فعال کنشگران فرهنگی و مذهبی در روشنگری جامعه

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: کنشگران فرهنگی، مذهبی باید با حضور فعال در روشنگری جامعه تلاش کنند.
۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده در نشست کنشگران فرهنگی مجامع میانی، تخصصی سازمان که با حضور مادحین و ذاکرین در محل سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی اردبیل برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: مداحان يكي از ظرفيت ها مهم براي مقابله با تهديد دشمن هستند كه با بيان معارف دين و روشنگري در خصوص ترفند هاي دشمن مي تواند نقش تاثير گذاري داشته باشند.

وي با بيان اينكه دشمن در تلاش است با تهاجم هاي فرهنگي، به اسلام ناب و ارزش ها ديني جامعه ضربه بزند، گفت: مداحان يكي از مهمترين سربازان براي مقابله با تهاجم فرهنگي دشمن هستند.

مديركل تبليغات اسلامي استان اردبیل ادامه داد: يكي ديگر از وظايف مهم مداحان بصیرت افزایی در بین مردم علی الخصوص نسل جوان است چرا که اشعار آنان در مدح و ثناي اهل بيت(ع) باعث ارتقای سطح بینش و آگاهی مخاطبین شده . این روشنگري زمينه هدايت به سمت ارزش‌ها، تقويت ايمان و اراده مردم را به دنبال دارد.

حجت الاسلام جعفرزاده با تأکید بر اینکه جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری به اتحاد و همبستگی نیاز دارد، گفت: جهان اسلام امروزه در برابر چالش‌هایی چون جهل، تفرقه، خشونت، افراط گرایی، اشغال گری، قتل و غارت و آزار بیگناهان و مظلومان به نام آزادی قرار گرفته در حالی که ادیان از این حرکت‌ها، مبری هستند.

وی تاکید کرد: در امر تبلیغ فرهنگ اسلامی باید رسانه‌های دیداری، شنیداری و نوشتاری همراه با مراکز و نهادهای فرهنگی و مؤسسات دینی و دانشگاهی در کشور بیش از پیش فعال باشند که در این میان، نقش علماء، مداحان و کنشگران فرهنگی بیشتر از همه مؤثر خواهد بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل سکوت در برابر ظلم و اعلام بی طرفی را همراهی با ظالم عنوان کرد و گفت: هر فردی در جامعه وظیفه حفظ و حراست از ارزش های انسانی و اسلامی را برعهده دارد و در این میان از متولیان فرهنگی و کسانی که تریبون در اختیار دارند انتظار بیشتری می رود که فعالانه وارد میدان شده و در آگاهی بخشی و تحقق جهاد تبیین تلاش کنند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار