کد خبر: ۷۱۲۰
مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل:

هیئات مذهبی بانوان ظرفیت مهم «جهاد تبیین» جامعه هستند

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: هیئت های مذهبی بانوان و تشکل های دینی ظرفیت مهم در ترویج «جهاد تبیین» در جامعه اند.
۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷

هیئات مذهبی بانوان ظرفیت مهم «جهاد تبیین» جامعه هستند

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده در نشست «نقش بانوان در جهاد تبیین» که در هیئت مذهبی حضرت زهرا (س) اردبیل برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: آموزه‌های ارزشمند اسلام در زمینه چارچوب‌ها و ضوابط حاکم بر خانواده و اجتماع، اموری مانند حجاب و عفاف، جایگاه شایسته مادری و همسری، مقام متعالی زن و... از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در صورت معرفی مناسب آن به جهانیان، هواداران فراوانی در جهان پیدا می‌کند.

وی افزود: فریضه جهاد تبیین باید مطالبه عمومی از فعالان فرهنگی و قرآنی برای ورود به این صحنه شکل بگیرد که در این خصوص هیئت های مذهبی بانوان می توانند پیشگام بوده و در راه اندازی جلسات تفسیر قرآن و فعالیت های فرهنگی در هر منطقه و حمایت مردمی از این برنامه ها در تحقق آن نقش بسیار مهمی داشته باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با بهره گیری از بیانات مقام معظم رهبری اظهار کرد: اگر بخواهیم تعالیم دینی و مفاهیم قرآنی در متن زندگی شکل گرفته و جاری شود، توجه به نقش مادران بسیار جدی و کلیدی است. با نگاهی به موضوعات مختلف می توان به این موضوع پی برد که مواردی که در جامعه برای ما تبدیل به فرهنگ شده است، در ابتدا توسط مادران شکل گرفته است.

حجت الاسلام جعفرزاده تاکید کرد: هیئت های مذهبی بانوان می تواند رکن مردمی سازی اتفاقات را رقم بزند. بسیاری از کارهای فرهنگی در جامعه از استمرار و پایداری مناسبی برخودار نیست که اگر به درستی به جریان مردمی واقعی متصل شود، این حرکات ماندگار خواهد بود.

وی با اشاره به تلاش دشمن در ضربه زدن به جایگاه زن و مادر و ایجاد فتنه های اخیر در کشور، بر ضرورت هوشیار و بصیرت بانوان تاکید کرد و گفت: رسانه‌های غربی در تمام عرصه ها، هجوم سنگینی را به باورها، ارزش‌ها و هنجارهای اسلامی به ویژه مباحث مرتبط با حوزه زن و خانواده آغاز کرده‌اند برای مثال با هدف تغییر فرهنگ و مقررات حاکم بر زن و خانواده تقدس مادری را زیر سوال می برند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل خاطر نشان کرد: همه زنان مسلمان ایران اسلامی وظیفه دارند با وجود تلاش گسترده و بی‌سابقه رسانه‌های غربی برای دگرگون کردن فرهنگ متعالی حاکم بر خانواده و زنان در جوامع اسلامی به ویژه ایران عزیز، به هر شکل ممکن از این فرهنگ متعالی پاسداری و فعالیت‌های این رسانه‌ها را خنثی کنند. بدین منظور باید خود را مسلح به سلاح های ارزشمند علم و آگاهی و تحقیق کرده و در تبیین اصول و ارزش های اسلام و انقلاب تلاش کنند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار