کد خبر: ۷۱۳۵

برگزاری سومین جلسه هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی بندرترکمن

سومین جلسه هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی بندرترکمن با حضور رئیس اداره تبلیغات اسلامی و کارشناسان قرآنی استان برگزار شد.
۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
 
به گزارش پايگاه خبري نهضت،  سومین جلسه هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی بندرترکمن با حضور رئیس اداره تبلیغات اسلامی و کارشناسان قرآنی استان برگزار شد. در این جلسه رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندرترکمن ضمن ارائه گزارشی از مؤسسات و خانه‌های قرآنی شهرستان اظهار کرد: تجلیل و تشویق حافظان و قاریان قرآن و تلاش در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی با محوریت برنامه‌های قرآنی  با حمایت دارالقرآن استان باید در دستورکار قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام درویشی هدف از برگزاری این جلسات را ترویج فرهنگ قرآنی با استفاده از ظرفیت بانوان دانست و گفت: هدفگذاری ویژه نیازهای روز بانوان به‌ویژه دختران که باتوجه به شرایط کنونی جامعه مهمترین فضای این کانون قرآنی را به خود اختصاص داده‌اند از دیگر تأکیدات این نشست‌ها است.

حجت‌الاسلام حسینی زیدی، کارشناس قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان به نقش بانوان در عرصه‌های فرهنگی و قرآنی و تربیت فرزندان در قبل و بعد انقلاب اشاره کرد و گفت: تربیت قرآنی در آگاهی بخشی به نوجوان بسیار اثرگذار است. نقش مادران قرآنی در تربیت دینی فرزندان مؤثر بوده تا نسلی آگاه متناسب با گفتمان انقلاب اسلامی را وارد جامعه کنند.

کارشناس قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی گلستان با تأکید بر تداوم بخشی نقش‌آفرینی بانوان، تبیین دستاوردهای انقلاب برای مردم با توجه به هجمه‌های دشمن را ضروری دانست و گفت: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بانوان در عرصه‌های مختلف نقش ارزنده‌ای در شکل‌گیری و توسعه جریان‌های قرآنی ایفا کرده و در تمامی ابعاد پژوهشی، تبلیغی و ترویجی حضور فعال و پررنگ داشته‌اند به طوری‌که اکنون غالب مخاطبان فعالیت‌های قرآنی را بانوان تشکیل داده‌اند.

حجت‌الاسلام حسینی کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی گلستان در این جلسه بر ضرورت ارتباط و تعامل با دستگاه‌های مختلف به‌ویژه در بحث قرآنی و ارائه و برگزاری طرح‌ها و برنامه‌ها در مناسبت‌های مذهبی‌، ارسال گزارش جلسات به استان و فعالیت در جلسات برون سازمانی و استفاده از ظرفیت‌ها تأکید کرد.

قدوسی‌زاده، کارشناس امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره بر منویات مقام معظم رهبری  در خصوص  نقش و حضور بانوان در حرکت‌های اجتماعی بر استفاده بهینه از ظرفیت‌های قرآنی تأکید کرد و افزود: باید تعاملات فعالیت‌های قرآنی با ادارات و مسئولان فرهنگی و اجرای برنامه‌های متنوع قرآنی در شهرستان‌ها و همچنین برگزاری جلسات خانگی قرآن متناسب با زیست بوم استان‌ها طراحی شود.   

در پایان این جلسه پس از ارائه نقطه نظرات حاضرین مصوباتی از جمله گزارش ماهانه از فعالیت‌های قرآنی شهرستان، نظارت و پیگیری مجوزات خانه‌های قرآنی و تکمیل اطلاعات و بانک قرآنی شهرستان با استفاده از ظرفیت‌های قرآنی بانوان و شناسایی و نظارت بر جلسات خانگی قرآنی و ارائه طرح‌های قرآنی از زیست بوم شهرستان ارائه شد.

ارسال نظر