کد خبر: ۷۱۵۰
 حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قمی در ديدار با نماینده ولی فقیه در استان فارس مطرح کرد:

برنامه‌های فرهنگی را قاعده‌مند و توأم با روحیه جهادی اجرا خواهیم کرد

رئيس سازمان تبليغات اسلامي در دیدار با آیت الله دژکام، امام جمعه شيراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی بنا دارد نسبت به بضاعتش قاعده‌مندتر، حساب‌شده‌تر و با روحیه جهادی، برنامه‌های فرهنگی را به بهترین شکل در جامعه اجرا کند.
۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶

برنامه‌های فرهنگی را قاعده‌مند، حساب‌شده و توأم با روحیه جهادی به بهترین شکل اجرا خواهيم كرد

 

به گزارش پايگاه خبري نهضت، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قمی- رئیس سازمان تبلیغات اسلامی - که به استان فارس سفر کرده است، در بدو ورود به استان، با آیت‌الله دژکام، امام جمعه شیراز و نماینده، ولی فقیه دراستان دیدار کرد.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی درابتدای این دیدار خطاب به آیت‌الله دژکام گفت: متناسب با توقعی که از فرهنگی غنی این استان وجود دارد، استان فارس می‌تواند در حوزه فرهنگ، پیشران و الهام‌بخش باشد، این موضوع بسیارارزشمند است که نماینده، ولی فقیه در این استان، برای اجرای سند مهندسی فرهنگی اهتمام جدی دارد، این سند در برش استانی این مزیت را دارد که مبتنی بر واقعیت و تجزیه و تحلیل‌ها، یک راه‌حل پیش‌روی جامعه و مدیران آن قرار می‌دهد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی با تأکید بر اینکه برای احقاق سند مهندسی فرهنگی در برش استانی باید با تمام توان فعالیت داشته باشیم گفت: ما باید از اتفاقات و به‌ویژه اتفاقات اخیر درس بگیریم چراکه بخشی از این ماجرا، قطعاً به ضعف‌ها و نحوه عملکرد ما در حوزه فرهنگ برمی‌گردد.
وی افزود: یکی از معضلات ما در حوزه فرهنگ، عدم وجود محاسبات دقیق و آشفتگی درزمینه اجرای این برنامه‌هاست، این در حالی است که در استان فارس، سند مهندسی فرهنگی جدی گرفته شده و اهتمام جدی برای اجرای آن دیده می‌شود.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این که بیش از آنکه سند مهندسی فرهنگی، سند کامل و خوبی باشد این موضوع اهمیت دارد که اجرای این سند در سراسر کشور جدی گرفته شده است گفت: منشعب ازاین سند فرهنگی و به‌غیراز برش استانی این سند، دستگاه‌های فرهنگی موظف و مکلف شده‌اند چهل سند فرهنگی دیگر را تهیه و تدوین کنند که بخشی از آن برعهده سازمان تبلیغات اسلامی است.
 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه هفت سال می‌شود که سند مهندسی فرهنگی در گستره ملی تدوین‌شده، اما کسی اهتمام به اجرا، اعمال و دنبال کردن آن را نداشته گفت: اعتنا و اهتمام برای اجرای سند فرهنگی، همچنین به‌صورت منضبط حرکت دادن نهاد‌های فرهنگی و مجموعه‌های مردمی طبق یک سند محکم و قدرتمند بسیار اهمیت دارد این در حالی است که ما نیز در سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به بضاعت‌های خودمان بنا داریم دقیق‌تر، قاعده‌مندتر، حساب‌شده‌تر و بدون کنار گذاشتن روحیه جهادی، برنامه‌های فرهنگی را به بهترین شکل در جامعه اجرا کنیم.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان سخنان خود گفت: به دستور رهبر معظم انقلاب باید در اوایل سال آینده نمایشگاهی با موضوع «رصد و تحلیل وضعیت فرهنگی انقلاب از منظر جبهه‌های متخاصم و آسیب‌های این جبهه» برگزار کنیم تا عمق صدمه‌هایی که دشمن از طریق فرهنگ به جامعه وارد کرده به معرض دید گذاشته شود. در این زمینه، برای جمع‌آوری آثار، پیمایش‌ها و پژوهشی‌هایی انجام داده‌ایم، هنگامی‌که کار را آغاز کردیم متوجه شدیم زحمات گسترده‌ای در این حوزه انجام‌شده و فعالیت‌های تحقیقی ارزشمندی صورت گرفته است، اما کسی از این پژوهش‌ها بهره‌ای نمی‌برد و این پژوهش‌ها مبنای سیاست‌گذاری و اجرای برنامه‌ها  قرار نمی‌گیرد.
دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان، حضور در نشست با مدیران کل دستگاه‌های فرهنگی استان با حضور نماینده، ولی فقیه، دیدار با فعالان قرآنی و تولیت حرم شاهچراغ (ع) و بازدید از نمایشگاه حوزه هنری استان فارس،  دیدار و گفتگو با استاندار، شرکت در همایش مهرواره راویان باغ بهشت و نشست هم اندیشی حلقه‌های میانی از جمله برنامه‌های رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این سفر یک روزه است.
گفتنی است در این دیدار امین رضا لطفعلی زاده، دستیار ویژه و مدیرکل حوزه ریاست، محمدمهدی نراقیان، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان و حجه الاسلام دکتر محمد حسن قانع ، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس، حجه الاسلام محمد قمی را همراهی کردند.

ارسال نظر