کد خبر: ۷۱۵۹
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی تأکید کرد:

وظیفه حلقه‌های میانی؛ اصلاح حاکمیت و حمایت از مردم و گروه‌های مردمی است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: حلقه‌های میانی عاملی برای جوشش مردم و ایجاد خلاقیت در جامعه هستند این در حالی است که حلقه‌های میانی وظیفه‌ای جز اصلاح حاکمیت و حمایت از مردم و گروه‌های مردمی نخواهند داشت.
۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۱

وظیفه حلقه‌های میانی؛ اصلاح حاکمیت و حمایت از مردم و گروه‌های مردمی است

به گزارش پايگاه خبري نهضت،حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی- رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شامگاه چهارشنبه در نشست اندیشه ورزی تخصصی حلقه‌های میانی که  با هدف تبیین و تشریح مأموریت حلقه‌های میانی و راهکارهای ساخت اراده‌های اجتماعی در سالن شهید قاضی استانداری فارس برگزار شد اظهار کرد: نگاه اجتماعی  با زندگی اجتماعی تفاوت دارد همچنین  باید نگاه اجتماعی مردم  را به سمتی هدایت کرد که به این موضوع باور داشته باشند در تحقق اراده الهی نقش دارند.
وی ادامه داد: حکومت مردمی موضوعی است که دارای حوزه‌های مختلفی بوده این در حالی است که حلقه‌های میانی مجموعه‌های مردمی جهادی نیستند بلکه حلقه‌های میانی متصل کننده دو بخش جامعه بوده و در تلاش برای اصلاح دولت‌ها و افزایش مشارکت‌های مردمی تلاش می‌کنند.

قمی ادامه داد: حلقه‌های میانی اگر بر اساس اصول متعارف و قانون محور تشکیل شوند آنگاه شاهد خواهیم بود که دولت‌ها اصلاح خواهند شد چراکه  بخشی از حلقه‌های میانی؛ برای دولت  فعالیت داشته و بخشی  متعلق به ملت است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی  با بیان اینکه  حاکمیت ، گروه های مردمی و مردم  به ترتیب طبقه بندی جامعه شکل می‌دادند اذعان داشت: در برنامه جدید طبقه‌بندی ایران باید به حاکمیت، حلقه‌های میانی، گروه های مردمی و مردم تقسیم بندی شود.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه حلقه‌های میانی نقش کنش‌گری اجتماعی ندارند تصریح کرد:  حلقه‌های میانی مسیری را ایجاد می‌کنند تا مردم را برای فعالیت‌های اجتماعی ترغیب و دولت را برای حمایت از مجموعه‌های مردمی فعال کند.

این مقام مسئول افزود:  حلقه های میانی  میتواند در تمام سطوح اجتماعی و فرهنگی ایجاد شود و نسبت به تصحیح روند فعالیت‌های حاکمیتی اقدام کرده و عاملی برای توسعه کشور و بهبود توانایی‌های گروه های مردمی باشند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان سخنان خود با اشاره به تعابیر رهبری در خصوص نظم اجتماعی خاطرنشان کرد: حلقه های میانی عاملی برای جوشش مردم و ایجاد خلاقیت در جامعه هستند این در حالی است که حلقه‌های میانی  وظیفه ای جز اصلاح حاکمیت و حمایت از مردم و گروه‌های مردمی نخواهد داشت.

 

وظیفه حلقه‌های میانی؛ اصلاح حاکمیت و حمایت از مردم و گروه‌های مردمی است

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار