کد خبر: ۷۲۰۱
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار:

مردمی بودن مهمترین رکن هیئات مذهبی است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار گفت: مردمی بودن مهمترین رکن هیئات مذهبی است بنابراین لازم است تا از ظرفیت مشارکت‌های مردمی استفاده کرد.
۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۰

به گزارش پایگاه خبری نهضت؛ حجت‌الاسلام جلیل مختاری نیا رئیس تبلیغات اسلامی بیجار ضمن اشاره به اهمیت هیئات مذهبی اظهار داشت: هیئات‌های مذهبی نقش مهم و تأثیرگذاری در جامعه دارند، بنابراین باید بستر لازم برای تقویت هیئت‌ها و کار فرهنگی ایجاد شود.

 

وی عنوان کرد: مهم‌ترین ماموریت هیئت‌های مذهبی، رصد و ظرفیت یابی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی است چرا که امروز جوانان ما زیر هجمه سنگین فرهنگی دشمنان قرار دارند و برای مقابله با این پدیده شوم باید تدابیری اندیشید.

 

حجت الاسلام جلیل مختاری‌نیا  همچنین به وظایف مهم و اساسی هیئات مذهبی اشاره و افزود: زدودن خرافات و اشاعه ارزش‌های دینی در جامعه‌، شناخت آسیب‌ها، مشکلات و تلاش در راستای رفع معضلات از جمله مهمترین وظایف هیئات مذهبی است.

 

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار گفت: در شهرستان بیجار ۲۳۴ هیئت مذهبی فعالیت دارند که با اجرای برنامه‌های دینی و فرهنگی توانسته‌اند نقش مهمی در اشاعه فرهنگ دینی در جامعه بر عهده داشته باشند.

 

وی در ادامه ضمن اشاره به معارف دینی و قرآنی در هیئات افزود: توسعه فرهنگ دینی و قرآنی، عمل کردن به تعالیم اسلامی و قرار دادن آموزه‌های قرآنی میان مردم، امری اساسی انسان را به سعادت می رساند.

 

حجت الاسلام جلیل مختاری نیا قرآن را سدی در برابر معضلات اجتماعی دانست و اظهار داشت: اگر امروز در ترویج مفاهیم دینی و قرآنی موفق عمل کنیم می توانیم در برابر معضلات اجتماعی که امروزه متاسفانه در جامعه دیده می‌شود مقابله کنیم.

 

وی عنوان کرد: توجه به قرآن کریم نباید محدود به قرائت و حفظ شود بلکه باید علاوه بر این جوانان و نوجوانان ما با مفاهیم قرآنی آشنا شده و از تفاسیر قرآنی در راستای معرفت افزایی و بصیرت قرآنی بهره گیرند.

 

رئیس تبلیغات اسلامی بیجار در پایان به اهمیت فعالیت موسسات قرآنی اشاره کرد و بیان داشت: موسسات قرآنی باید هر چه بیشتر به آموزش نونهالان در خصوص آموزش قرآنی توجه داشته باشند و سعی کنند زمینه ها را به گونه ای نهادینه در جامعه تعریف کنند.

ارسال نظر