کد خبر: ۷۲۱۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان خبر داد؛

ارسال ۲۰۰۰ اثر به دبیرخانه سوگواره «پایتخت موکب‌ها»

حجت‌الاسلام اخوان صباغ در نشست خبری آیین اختتامیه سوگواره پایتخت موکب‌ها گفت: ۲۰۰۰ اثر به دبیرخانه این سوگواره ارسال شده‌اند که فراتر از حد انتظار بودند و توسط داوران مطرح ملی و بین المللی مورد داوری قرار گرفتند این در حالی است که ۱۸۰ اثر از کشور عراق به دبیرخانه این سوگواره ارسال شده‌اند.
۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵

ارسال 2000 اثر به دبیرخانه سوگواره «پایتخت موکب ها»

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت‌الاسلام اخوان صباغ -مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان در جمع خبرنگاران  این استان،   فرهنگ موکب‌داری را نماد ویژه استان خوزستان در عرصه خدمت به زوار اربعین برشمرد و اظهار کرد: موکب‌ها در خوزستان از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و قریب به ۱۰۰۰ موکب  و هزاران نفر در این مواکب به زوار اربعین خدمات می‌دهند.

وی  افزود: فرهنگ موکب‌داری نشانه علاقه و ارادت مردم به اهل بیت (ع) و حضرت اباعبدالله (ع) است. ظرفیت عظیم خادمان  و مردمی که در این مواک پذیرایی می‌شوند موجب شد  تا موکب‌داری در خوزستان به‌عنوان نماد اربعین در فضای رسانه مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام اخوان صباغ  گفت: عشق ورزیدن به محبان اهل بیت علیهم السلام در خوزستان و اشتیاق مردم این استان برای خدمت به زوار سالار شهیدان و برپایی مواکب در ایام اربعین، شرایط  وی‍ژه‌ای برای خوزستان به‌وجود آورده است لذا باید اتفاقی رقم می‌خورد تا این استان را به‌عنوان پایتخت موکب‌ها معرفی کنیم این در حالی است که فعالان فرهنگی  و رسانه‌ای این استان چند سالی است که فعالیت خود را برای شکل‌گیری این اتفاق آغاز کردند؛ بحمدالله امسال آیین سوگواره پایتخت موکب‌ها در این استان برگزار شد و اهالی قلم، هنر و رسانه استقبال بسیار خوبی از این اقدام ارزشمند به عمل آوردند.  

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان  ادامه داد: اختتامیه این سوگواره در تاریخ ۲۵ آبان ۱۴۰۱ با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی  و جمعی از مسئولان استانی و کشوری در دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این سوگواره در ۴ بخش «عکس، طراحی پوستر، فیلم کوتاه و عکاسی با موبایل» برگزار می‌شود اذعان داشت: ۲۰۰۰ اثر به دبیرخانه این سوگواره ارسال شدند که بسیار فاخر و فراتر از حد انتظار هستند که توسط داوران مطرح ملی و بین المللی مورد داوری قرار گرفتند، این در حالی است که از بین این آثار  ۱۸۰ اثر، متعلق به هنرمندان کشورعراق است.

اخوان صباغ به کیفیت بالای  آثار ارسالی اشاره و اظهار کرد:  شاخص‌های سختی برای داوری  آثار در نظر گرفته شد با این حال، اکثر آثار  ارسالی دارای شاخص بالا بودند و ظرفیت‌های خوبی از بین شرکت کنندگان شناسایی شده‌اند.

حجت‌الاسلام اخوان صباغ در پایان سخنان خود ضمن قدردانی از کلیه دست اندرکاران وهنرمندان در برگزاری این سوگواره گفت: «گسترش فرهنگ موکب و موکب‌داری، تجلیل از موکب‌داران  و خدمتگذاران  زوار اربعین»  هدف برگزاری  این سوگواره به‌شمارمی‌رود.

گفتنی است، در پایان این نشست از تندیس سوگواره پایتخت موکب‌ها نیز رونمایی شد.

 

ارسال 2000 اثر به دبیرخانه سوگواره «پایتخت موکب‌ها»

 

 

ارسال 2000 اثر به دبیرخانه سوگواره «پایتخت موکب‌ها»

 

 

 

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار