کد خبر: ۷۲۴۰
معاون هماهنگی امور استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی:

توجه و توسل به امام زمان (عج) تنها راه نجات در فراز و نشیب‌های زندگی است

معاون هماهنگی امور استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی و مدیر هسته مرکزی گزینش سازمان تبلیغات اسلامی از بخش‌های مختلف دفتر بنیاد هدایت بازدید کردند.
۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۴

توجه و توسل به امام زمان (عج) تنها راه نجات در فراز و نشیب‌های زندگی است

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت الاسلام ناصر شکریان امیری، معاون هماهنگی امور استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی و حجت الاسلام سید محمد شریف حسینی کوهستانی، مدیر هسته مرکزی گزینش سازمان تبلیغات اسلامی، از بخش‌های مختلف دفتر بنیاد هدایت بازدید کردند.

حجت الاسلام شکریان امیری در جمع همسنگران بنیاد هدایت به تبیین روایتی از امام رضا علیه السلام پرداخت و اظهار داشت: بزنطی میهمان حضرت شد؛ وقتی می خواست مرخص شود، حضرت فرمودند که شما شب را منزل ما بمانید و میهمان ویژه امام شد. بزنطی از این بابت سر به سجده گذاشت و خدا را شکر کرد در همین حال حضرت به او فرمود غرور تو را نگیرد که از بین افراد تو را انتخاب کردیم.

وی افزود: امام تا این حد مراقب یاران و نزدیکان خودش هست. امیرالمؤمنین علیه السلام نیز در عیادت صعصعه که بیمار شده بود، هم همین نکته تذکر دادند. ما نیز باید ارتباط خود را با امام زمان(عج) بسنجیم و ببینیم در چه سطحی هستیم. باید توجه داشته باشیم که امام خطورات ذهنی ما را نیز متوجه می شود همانطور که خودشان فرمودند که هیچ چیز از شما بر ما مخفی نیست. اگر ما به این نکته مهم توجه داشته باشیم دست از پا خطا نمی کنیم.

معاون هماهنگی امور استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر لزوم کسب معرفت نسبت به امام زمان(عج)، خاطرنشان کرد: امام باقر علیه السلام به محمد بن مسلم فرمود از کسانی که عبور می کنند، بپرس ببین محمدبن علی را دیده ای یا خیر؟ با اینکه امام در آنجا حاضر بود، چندین نفر گفتند که ندیدیم. اما ابوهاشم که نابینا بود در پاسخ به این سؤال گفت مگر کسی که کنار تو ایستاده امام نیست؟! او با اینکه به ظاهر نابینا بود، نور امام را حس کرد اما افرادی که به ظاهر بینا بودند این درک را نداشتند.

حجت الاسلام شکریان به خاطرات خود از سفرهایی که پیش از انقلاب به مسجد مقدس جمکران داشت، اشاره کرد و گفت: توجه به جمکران و امام زمان(عج) بعد از انقلاب اسلامی، رونق زیادی داشته است. قدیم عده معدودی به اینجا می آمدند؛ این یکی از برکات مهم انقلاب اسلامی است.

وی تنها راه نجات در فتنه‌ها و فراز و نشیب دنیا را در توسل و تمسک به اهل بیت علیهم السلام دانست و بیان داشت: امیرمؤمنان علیه السلام به جناب کمیل فرمود شیاطین از همه طرف تلاش می کنند که انسان ها را فریب دهند، هیچ کسی از این دام ها رهایی پیدا نمی کند مگر اینکه به ما توسل کند.

معاون هماهنگی امور استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی در این زمینه به نقل خاطره‌ای از مرحوم علامه مصباح یزدی پرداخت و گفت: ایشان می گفت فلانی خیلی درس می خواند از ما هم بیش تر می خواند اما هیچ گاه ندیدم که به حرم برود و یا مناجات و توسلی داشته باشد. عاقبتش هم آنطور شد که رفت عراق و با منافقین و صدام همکاری کرد؛ کسی که انقلابی بود، اینطور شد. اگر کسی به جایی می رسد با توسل و توجه به اهل بیت علیهم السلام است. ارتباط با امام زنده، خیلی انسان را پیش می برد.

حجت الاسلام شکریان تصریح کرد: امیرالمؤمنین علیه السلام برخی از یارانش را که می دید خیلی مسرور می شد؛ خوب است که ما با خود تأمل کنیم که آیا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هم نسبت به ما و اعمال ما چنین حالتی دارد؟! در احوالات آقا شیخ عبدالنبی اراکی که در شیخان قم دفن است نقل شده که دستورالعملی را از عارفی دریافت کرد تا امام زمان را ببیند؛ پس از انجام، حضرت را دید اما نشناخت، وقتی که حضرت رفت تازه شناخت و دنبال حضرت دوید تا در یک منزل به حضرت رسید و اجازه گرفت و وارد شد و عرض حال کرد؛ حضرت فرمود که در مجلس عزای جدم حسین شرکت کن و شب های جمعه زیارت عاشورا بخوان، ان شاءالله قرض تو ادا و مشکلت حل می شود. عرض کرد که شیعیان تو هم مشکلاتی دارند، حضرت فرمود ما به یاد شیعیان خود هستیم اما آنها به یاد ما نیستند.

وی خاطرنشان کرد: مرحوم آیت الله مجتهدی می فرمود پشت سر شهید مدنی به نماز ایستادیم؛ بعد از نماز دیدم بدنش به لرزه افتاده؛ پرسیدم چه شده، گفت که امام زمان(عج) را حاضر و ناظر می‌بینم. نگاهی به صف جماعت کن، این همه نمازگزار اصلاً توجه ندارند که حضرت آنها را می‌بیند و بدون اینکه برایش دعا کنند از مسجد بیرون رفتند.

معاون هماهنگی امور استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: در نقل دیگری آمده که یکی از معتکفین مسجد کوفه امام زمان(عج) را در خواب دید که به او گلایه کرد که ما وسیله را فراهم می کنیم که بیایی اینجا معتکف شوی اما برای فرج ما دعا نمی کنی؟! گویا امام را فراموش کرده ایم. در جای دیگر فرمود که ما عنایت می کنیم که زیارت جدمان سیدالشهداء علیه السلام نصیب شیعیان بشود اما وقتی مشرف می شوند در زیر قبه برای فرج ما دعا نمی کنند با اینکه می دانند در آنجا دعا مستجاب است.

حجت الاسلام شکریان با بیان اینکه آیت الله خزعلی با وجود کهولت سن و ناتوانی جسمی فرد بسیار فعالی در عرصه خدمت رسانی به مردم و ادای دین به انقلاب اسلامی بود، گفت: او می‌گفت من در قبال همه این کارهایی که می کنم، تنها یک آرزو دارم که لحظه مرگ با لبخند رضایت مولای خود حضرت حجت علیه السلام مواجه شوم.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار