در همایش اقوام و ادیان در مکتب سلیمانی مطرح شد؛

«سردار سلیمانی» دانش‌آموخته دین و انقلاب بود

«امام‌جمعه ارومیه» معتقد است اگر دین و آموخته‌های انقلاب در وجود سردار سلیمانی نبود هرگز به چنین جایگاه و مقامی دست پیدا نمی‌کرد.
۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۳

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی «امام‌جمعه ارومیه» و نماینده ولی‌فقیه در استان در دومین همایش اقوام و ادیان در مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که در سالن اداره برق ارومیه برگزار شد، بابیان این‌که سردار سلیمانی همه شایستگی‌هایی را که از خود نشان دادند، مدیون اسلام و انقلاب بودند اظهار داشت: اگر دین و آموخته‌های انقلاب در وجود سردار سلیمانی نبود هرگز به چنین جایگاه و مقامی دست پیدا نمی‌کرد.

وی اضافه کرد: خداوند متعال در قرآن کریم بنی‌آدم راداری فضیلت معرفی می‌کند، و در دیدگاه اسلام، انسان به‌عنوان بشر دارای کرامت است و سردار سلیمانی نسبت به انسان‌ها این دیدگاه را داشت.

امام‌جمعه ارومیه گفت: همه انسان‌های کره خاکی، از یک مرد و زن به دنیا آمده‌اند، لذا اسلام به همه مجموعه بشریت نگاه احترام‌آمیز و ارزشمندی دارد وبهترین ایام برای ما مسلمین، ماه رمضان است که خداوند ما را به میهمانی دعوت کرده است و دعاهای آن ماه برای همه انسان‌هاست نه‌فقط خاص مسلمین.

وی گفت: امام علی علیه‌السلام وقتی مالک اشتر را به مصر می‌فرستد به او توصیه می‌کند به همه مردم به یک اندازه محبت داشته باشد و سردار سلیمانی هم تربیت‌شده این مکتب بود.

برای سردار سلیمانی، مسلمان و مسیحی فر قی نداشت و به همه کمک می کرد

نماینده ولی‌فقیه بابیان این‌که تمام ادیان ابراهیمی باهم اشتراک دارند، افزود: اسلام وظیفه مسلمان را دفاع از همه مظلومین می‌داند و لذا حتی اگر غیرمسلمان هم تحت سلطه باشد باید جان خودمان را برای نجات او فدا کنیم لذا برای سردار سلیمانی فرقی بین مسلمان و مسیحی نداشت و به همه کمک می‌کرد.

وی گفت: سردار سلیمانی فقط برای شیعه و یا اسلام نیست، بلکه به‌عنوان یک شخصیت بین‌المللی الگوی همه بشریت است و لذا اسلام چترش گسترده است.

حجت‌الاسلام قریشی بیان داشت: آن‌هایی که سردار سلیمانی را ترور کردند، به دلیل این نبود که او یک ایرانی بود بلکه یک تفکر بود که توانست دنیا را تحت سیطره خود قرار داده و مقابل استکبار قد علم کند لذا لازم است اصحاب رسانه، فرهنگ و هنر این شخصیت را به همه دنیا معرفی کنند.

سردار سلیمانی خود را سپر ولایت کرد

سردار مجید ارجمندی فر «جانشین قرارگاه حمزه سیدالشهدا» نیز در دومین همایش اقوام و ادیان در مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: سردار سلیمانی خود را سپر ولایت کرد و با ولایت‌عهد و پیمان بست که دیگر اجازه ندهد درب امامت به آتش کشیده شود، عشق و علاقه سردار سلیمانی به رهبر انقلاب از علاقه به مکتب امام حسین علیه‌السلام نشات گرفته بود.

وی افزود: سردار سلیمانی ایران را قرارگاه مسلمین و جمهوری اسلامی را حرم انبیاء بیان می‌کرد و معتقد بود نباید خیمه ولایت را که خیمه رسول‌الله است، رها کنیم و اگر این اردوگاه آسیب ببیند قرآن آسیب می‌بیند و دیگر حرمی باقی نخواهد ماند.

جانشین قرارگاه حمزه سیدالشهدا شمال غرب کشور تأکید کرد: سردار سلیمانی از روز نخست دوران دفاع مقدس در سخت‌ترین عملیات دفاع مقدس با سربلندی پیروز آمد و با مدیریت و اخلاق و شیوه صحیح تربیتی خود در سپاه قدس اشرار را وادار به تسلیم شدن کرد و امنیت را برای کشور به ارمغان آورد.

وی گفت: وظیفه نیروی سپاه قدس عمق بخشیدن به انقلاب اسلامی است و وقتی عراق و سوریه موردحمله داعش قرار گرفت، سردار سلیمانی با باور به نصرت الهی وارد مبارزه با داعش شد و ترسی در وجود او نبود و می‌دانست بدون اذن و اراده الهی برگی از درخت نمی‌افتد و لذا جانش را سپر ولایت و دین کرد.

سردار ارجمندی فر افزود: داعش به‌عنوان بازوی آمریکا و جبهه استکبار فاسد، دم از خدا می‌زد اما در عمل تمامی ادیان را هدف گرفته بود و به هر مسجد، کلیسا و معبدی می‌رسیدند آنجا را ویران می‌کردند و قرآن را به آتش می‌کشیدند و اطفال و کودکان را جلوی چشم پدر و مادر خود می‌کشتند و زنان را به اسارت گرفته و در بازار می‌فروختند.

وی ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی در مقابل داعشی که از ۸۲ کشور جمع شده بودند ایستاد، با تمام سران قبائل و مذاهب نشست و برخواست داشت و با روشنگری خود همه را برای مقابله با داعش تجهیز کرد، چون سابقه دفاع داشت و می‌دانست در هشت سال دفاع کردیم و نتیجه گرفتیم اما حاکمان قبل از انقلاب مقاومت نکردند و اجازه دادند متجاوزان به خاک ایران وارد شوند و ۹ میلیون را قتل‌عام کنند.

جانشین قرارگاه حمزه سیدالشهدا اضافه کرد: هرکجا داعش وارد شد تمامی آثار اسلامی را آنجا نابود کرد و سردار سلیمانی گروه‌های مقاومت را در منطقه راه‌اندازی کرد و آن‌هایی که می‌گفتند نه غزه و نه لبنان جانم فدای ایران، نه جانی داشتند که فدای ایران کنند و نه مالی، پشتیبانی مالی حاج قاسم توسط مردم کشورهای منطقه بود و از دولت مطالبه‌ای نداشت.

وی افزود: حاج قاسم در سوریه سربازان خود را جمع کرد و به آن‌ها دستور داد به مساجد، مدارس و. .. بروید و با روشنگری از مردم بخواهید با وحدت از کشورشان دفاع کنند و لذا در گروه‌های مقاومت از ادیان و مذاهب مختلف حضور داشتند.

سردار ارجمندی بابیان اینکه هدف داعش ایران بود و می‌خواست در سوریه و عراق نوع تصرف شهرها را یاد بگیرند، گفت: در جریان حمله داعش به کردستان عراق، بارزانی با طالبانی تماس گرفته بود و طالبانی و از دولت ایران درخواست کمک کرده و از سوی دولت به قرارگاه حمزه ابلاغ شد و ساعت ۹ شب با سردار سلیمانی تماس گرفتیم و ساعت ۸ صبح حاج قاسم خودش را به اربیل عراق رساند و این منطقه را از داعش پاک‌سازی کرد.

وی گفت: حضور بی‌نظیر مردم در تشییع‌جنازه سردار سلیمانی برای دفاع از سرباز ولایت بود، و اگر پای ولایت در میان باشد مردم ایران اجازه نخواهند داد امامشان تنها بماند.

جانشین قرارگاه حمزه سیدالشهدا بیان داشت: رمز موفقیت سردار سلیمانی اطاعت از ولایت بود و رمز سعادت امت هم بصیرت و شناخت درست مسیر است.

سردار سلیمانی فارغ از هرگونه قوم و مذهبی به فکر نجات ملت اسلامی بود

ماموستا گلشی نژاد «امام‌جمعه اهل سنت ارومیه» هم در دومین همایش اقوام و ادیان در مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بابیان اینکه جبهه استکبار می‌داند در مقابل جبهه مقاومت کاری از پیش نخواهد برد و لذا تمام تلاششان را برای از بین بردن وحدت امت اسلامی به گرفته‌اند، اظهار داشت: غربی‌ها صراحتاً این را بیان کردند که نیاز به قیچی داریم که روی تفرقه بین شیعه و اهل سنت کارکنیم و لذا آمدند جریان افراطی را راه‌اندازی کردند و مراجع تقلید شیعیان و مقدسات اهل سنت اهانت کردند.

امام‌جمعه اهل سنت ارومیه افزود: جریان شیعه انگلیسی هرگونه حمایت و کمک به فلسطین و جبهه مقاومت را حرام می‌داند اما در برابر جبهه استکبار دم فروبسته است.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها و جبهه غرب داعش را به نام اهل سنت ایجاد کرد و داعش برای چند سال ایجاد نشده بود بلکه قرار بود کشورها را اداره کرده و کشوری به نام عراق و شام که نظریه صهیونیست‌ها بود ایجاد کنند و حتی در انتخاب نام فرمانده این جریان هم سعی کردند یک چهره خشنی از اسلام معرفی کنند.

ماموستا گلشی نژاد بابیان اینکه کشورهای عربستان، امارت و. .. بر روی داعش سرمایه‌گذاری کرده بودند، گفت: کشورهای ترکیه، اردن، آمریکا، فرانسه و ژاپن با تمام توان از داعش حمایت کردند اما جبهه مقاومت چنین درنده‌هایی را از منطقه خارج کرده‌اند.

وی در ادامه به جنایت‌های داعش اشاره کرد و بیان داشت: داعش علناً اعلام می‌کرد به دنبال قتل‌عام شیعه و اکراد و دیگر اقوام و مذاهب هستند و مقالاتی را در مشرک بودن مذاهب اسلامی نوشته بودند و این تفکرات پلید با مدیریت سردار سلیمانی ویارانش شکست خود و دوباره انسانیت را به منطقه آورد و سردار سلیمانی به مردم فهماند که فارغ از هرگونه قوم و مذهبی باید به فکر نجات ملت اسلامی باشیم.

ارسال نظر