کد خبر: ۷۲۷۵
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

«خوزستان» دروازه ورود مکتب اهل بیت (ع) است

حجت‌الاسلام والمسلمين محمد قمي در اختتامیه «سوگواره ملی پایتخت موکب‌ها» گفت: خوزستان جلوه‌هاي درخشاني در عرصه فرهنگ دين دارد اين در حالي است كه وجود علما و شهیدانی که اين خطه به اسلام تقدیم کرد از جمله جلوه‌های ديني و آسماني خوزستان به‌شمارمي‌روند و جلوه امروز خوزستان اين است كه به پایتخت موکب‌داری تبديل شده است.
۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۸
 
خوزستان؛ پایتخت موکب‌داری است
به گزارش پایگاه خبری نهضت، اختتامیه «سوگواره ملی پایتخت موکب‌ها» در دارالقرآن اهواز با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد نبی موسوی فرد، نماینده، ولی فقیه در خوزستان و مسوولان استان خوزستان برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این مراسم اظهار کرد: برای افتخار به خوزستان دلایل زیادی وجود دارد که از جمله این دلایل، این است که خوزستان دروازه ورود مکتب اهل بیت (ع) به ایران است.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی دلیل سفر خود را تقدیر و تشکر از موکب‌داران و هنرمندانی که حقیقت نورانی خدمت به زوار سالارشهیدان را روایت می‌کنند برشمرد و اذعان داشت: خوزستان جلوه‌های درخشانی در عرصه فرهنگ دین  دارد این در حالی است که وجود علما و شهدایی که این خطه به اسلام تقدیم کرد از جمله جلوه‌های دینی و آسمانی خوزستان به‌شمارمی‌روند و جلوه امروز خوزستان این است که به پایتخت موکب‌داری تبدیل شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد نبی موسوی فرد نیز  در ادامه این مراسم اظهار داشت: ظرفیت زیارت سیدالشهدا (ع) بی‌بدیل است و یک گام برداشتن در مسیر کربلا ثواب یک حج مقبول را دارد و تمام این‌ها برای تقرب به خداوند است.
وی با اشاره به اینکه از کجا بدانیم زیارت ما چقدر تاثیر گذار بوده، افزود: مهمترین رسالت ما این است که بتوانیم در مسیری که زائران حرکت می‌کنند، عرفان به حق را افزایش دهیم.
نماینده، ولی فقیه در خوزستان گفت: مواکب، روحانیون و مبلغین ما بستری جهت برپایی نماز و ترویج اسلام ناب ایجاد و در مسیر فرهنگی تلاش کنند.
وی در پایان با اشاره به سفر ۴میلیون زائربه کربلا گفت: باید از حالا برای فراهم ساختن زیرساخت‌ها برنامه‌ریزی کنیم چراکه قطعا سال آینده جمعیت بیشتری به زیارت سالارشهیدان مشرف می‌شوند. همچنین ایجاد امنیت و آرامش زوار پس از اربعین حائز اهمیت است.
بنا بر این گزارش، در پایان مراسم اختتامیه از نفرات برگزیده در بخش‌های پوستر، مستند، عکس و عکس موبایلی با اعطاي جوایزی تجلیل شد.
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار