کد خبر: ۷۲۸
با سخنرانی حجت‌الاسلام رسول ساکی؛

همایش سخنرانان مؤثر گفتمان ساز جمعیت استان اصفهان برگزار شد

همایش سخنرانان مؤثر گفتمان ساز جمعیت استان اصفهان با سخنرانی حجت‌الاسلام رسول ساکی «دبیر ستاد جمعیت و ستاد راهبری حوزه‌های علمیه کشور» در سالن جلسات اداره کل تبلیغات برگزار شد.
۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۲

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، همایش سخنرانان مؤثر گفتمان ساز جمعیت استان اصفهان با حضور بیش از ۱۰۰ مبلغ با سخنرانی حجت‌الاسلام رسول ساکی «دبیر ستاد جمعیت و ستاد راهبری حوزه‌های علمیه کشور» در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد.

وی در خصوص تأثیر تبلیغات رسانه‌های غربی در بین مردم در راستای کاهش فرزند آوری گفت: رسانه‌های غربی محور فعالیت خود را با هدف تنزل جایگاه مادری، سقط‌جنین و تک‌فرزندی به کار گرفته‌اند و با توجه به تبلیغات گسترده رسانه‌ها این سه محور در داخل کشور نفوذ کرده است.

دبیر ستاد جمعیت و ستاد راهبری حوزه‌های علمیه کشور بابیان اینکه موضوع تک‌فرزندی آسیب‌های جدی را بر روی خانواده وارد می‌سازد، تصریح کرد: این موضوع می‌تواند بین ۲۰ تا ۲۷ آسیب اجتماعی و فردی را به خانواده‌ها و به‌خصوص فرزندان وارد سازد که باید با آگاه‌سازی مردم توسط مبلغین و روحانیون و سایر افراد تأثیرگذار در جامعه از بروز آن جلوگیری کرد.

وی با تأکید بر اینکه روحانیون و سخنرانان برتر با آگاهی بخشی به خانواده‌ها نقش بسزایی در کاهش آسیب‌های فرزند آوری دارند، اذعان کرد: مبلغین و روحانیون به‌عنوان قشر تأثیرگذار در جامعه می‌توانند با آگاهی دادن به خانواده‌ها در خصوص آسیب‌های کاهش فرزند آوری از بروز بحران کمبود جمعیت جلوگیری کنند.

در ادامه این همایش حجت‌الاسلام حسین کیانی «معاون فرهنگی تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان» بیان کرد: اعتقاد بر آن داریم اگر قرار است جریان و موجی درقالب هر موضوعی در سطح جامعه و قشرهای مردم و جامعه ایمانی ایجاد شود نقطه اثربخش و مؤثر آن مجالس و محافل اهل‌بیت (ع) است و روحانیون می‌توانند با آگاه‌سازی مردم و با در اختیار قرار دادن اطلاعات درست در مجالس مذهبی معلومات و آگاهی علمی مردم را افزایش دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر موضوع گفتمان سازی جمعیت یکی از اولویت‌های روز کشور است و روحانیون باید سطح دانش و آگاهی مردم و خانواده‌ها را نسبت به این موضوع افزایش دهند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار