کد خبر: ۷۲۸۴
مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل:

جهاد علمی و بصیرتی روحانیون در سنگر دفاع از اسلام عامل هراس دشمنان است

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: جهاد علمی و بصیرتی روحانیون در سنگر دفاع از ارزش های اسلامی عامل هراس دشمنان است.
۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده شامگاه پنجشنبه در همایش «واکاوی آخرین وضعیت سیاسی امنیتی کشور» در سالن ولایت اردبیل در سخنانی با اشاره به نقش ارزنده روحانیت در جهاد تبیین و بصیرت افزایی مردم، از همه روحانیان خواست با جهاد علمی و بصیرتی بیش از پیش در سنگر دفاع از ارزش‌های اسلامی حاضر شوند.

حجت الاسلام جعفرزاده درباره اهدافِ دشمن در اغتشاشات اخیر کشور گفت: دشمنیِ دشمنان با اصل انقلاب و حاکمیت اسلامی، و مظاهرِ تمدنی انقلاب اسلامی است که مهمترین رقیب تمدنی مستکبران عالم محسوب می‌شود.

وی به جنگ رسانه‌ای دشمنان اشاره کرد و گفت: دشمنان با بهره‌گیری از فضای رسانه‌ای تلاش در ضربه زدن به اسلام و انقلاب دارند و روحانیون باید توطئه‌های دشمنان را برای مردم تبیین کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل تبیین حقایق انقلاب و روشنگری و بصیرت افزایی در بین مردم را از عوامل موثر در رفع توطئه دشمنان برشمرد و تصریح‌کرد: دشمنان برای کم‌رنگ کردن ارزش‌های دینی و ملی ما تلاش و هزینه می‌کنند و ما باید با وقوف کامل به جایگاه و رسالت خطیر خود، توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم.

حجت الاسلام جعفرزاده تللاش برای تقدس زدایی و از بین بردن مظاهر دینی در جامعه را از هدف اصلی دشمن در اغتشاشات اخیر عنوان کرد و افزود: امروزتمام دنیا برای اینکه قاموس اندیشه بشر را از جریان اسلام و معنویت نگه دارد بسیج شده است و لذا رسالت سنگین علما، اساتید و روحانیون این است که در برابر این جریانات انحرافی بایستند.

وی گفت: اگر مسلمانان در مقابل بی حرمتی نسبت به اماکن مذهبی و جایگاه روحانیون که عمدتا با پشتیبانی سکولاریسم انجام می شود، سنجیده عمل کنند، دشمنان عقب نشینی خواهند كرد، اما اگر بی تفاوت از كنار آن بگذرند مسلما گامی به جلو در جهت اقدامات بعدی خواهند برداشت.

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل از رسانه به عنوان مهم‌ترین ابزار دشمن در تشویش افکار عمومی یاد کرد و افزود: در حال حاضر دروغ پراکنی و وارونه جلوه دادن حقایق از دسیسه های دشمن برای انحراف افکار عمومی و تهییج مردم علی الخصوص جوانان برای حضور در اغتشاشات است که اگر آگاهی بخشی به اقشار مختلف مردم توسط خطبا و صاحبان تریبون در فضای حقیقی و نیز در رسانه ها و فضای مجازی به درستی صورت گیرد تیر دشمن به سنگ خواهد خورد.

حجت الاسلام جعفرزاده افزود: دشمن می خواهد با گسترش احساس فقر و ناامیدی، ناامنی، مذهب گرایی و ترویج بی عفتی در بین زنان، واداشتن جوانان انحرافات اخلاقی، فراموشی کار و جهاد و مسائل جدی زندگی، با ایجاد فاصله بین دولت و ملت بر اغتشاشات دامن زده و آرامش جامعه را برهم زند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه هر امری که انسجام را بر هم زند، آرامش و امنیت جامعه را هدف قرار داده است افزود: بیان و تبیین به موقع یک رویداد توسط روحانیون بسیار اهمیت داشته لذا تزریق آرامش و امنیت به جامعه باید توسط فعالان فرهنگی و تبلیغی صورت گیرد.

ارسال نظر