کد خبر: ۷۲۸۸

احیای کارکرد اجتماعی مساجد هدف اصلی بانوان در «مهرواره بانور » اردبیل

بانوی فعال در «مهرواره بانور» اردبیل  از بانوان کنشگر شرکت کننده در این طرح و مسئولین، احیای کارکرد مساجد را خواستار شد.
۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری نهضت، بتول حیدری در گفتگو با خبرنگار تبلیغات اسلامی اردبیل ضمن تشریح فعالیت خود در «مهرواره بانور» در مسجد ائمه اردبیل در سخنانی اظهار کرد: «مهرواره بانور» طرحی برای ثبت خاطرات، انتقال تجربیات و حل نظام مسائل حوزه خانواده طراحی شده که این انتقال تجربیات می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

وی با بیان اینکه لازمه تشکیل دولت اسلامی، بازسازی نظامات مختلف جامعه است، گفت: طبق تاکیدات مقام معظم رهبری باید تحولاتی در نظامات مختلفی همچون آموزش و پرورش، سلامت، دین و فرهنگ و … رخ دهد و بهترین بستر برای انجام اینکار، محلات با محوریت مساجد و امامان محله هستند.

حیدری همچنین به سرفصل های فعالیت‌های انجام گرفته در مسجد ائمه اردبیل اشاره و خاطرنشان کرد: ما با همکاری و نظارت اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل در طرح «مهرواره بانور» در ۴ موضوع اصلی کار خود را در مسجد ائمه اطهار آغاز کردیم که این موضوعات شامل اشتغال، کارآفرینی و معیشت، سلامت، تعلیم و تربیت و موضوعات فرهنگی و اجتماعی است.

وی در خصوص فعالیت خود در زمینه اشتغال و معیشت خاطر نشان کرد: فضایی از مسجد را در اختیار گرفتیم و بازسازی این فضا با کمک بانوان محله انجام گرفت تا از این فضا برای کمک به فروش تولیدات محلی بهره گیریم.

این فعال اجتماعی افزود: با راه اندازی فروشگاه مجازی سعی کردیم تولیدات بانوان محله را که شامل یک‌هزار نوع محصولات متنوع است در معرض فروش قرار دهیم که این فروشگاه توانسته چندین نفر را به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار کند.

حیدری به دیگر فعالیت‌های خود در «مهرواره بانور» اشاره و اظهار داشت: برای علاقمندان به کار در خانه، کلاس و کارگاه‌های مختلفی برگزار شده است تا با آموزش مهارت‌های لازم بتوانند کسب درآمد کنند.

کاهش ۷۰ درصدی هزینه درمان خانواده ها با اجرای طرح «مهرواره بانور»

وی در راستای فعالیت‌های خود در حوزه سلامت نیز افزود: در حوزه سلامت اگر به شعار «پیشگیری مقدم بر درمان است» توجه شود، از تحمیل بسیاری از هزینه‌های اضافی به خانواده‌ها جلوگیری می‌شود لذا تلاش ما بر این بوده با برگزاری کارگاه و کلاس‌های مختلفی، خانوارها را در این مسئله راهنمایی کنیم تا هزینه‌های آنان در این امر کاهش یابد.

حیدری ادامه داد: طبق پایش‌های انجام شده در محله که در دوسال اخیر صورت گرفته است، این کارگاه‌ها توانسته تا ۷۰ درصد از هزینه درمان خانوارها بکاهد.

بانوی شرکت کننده در «مهرواره بانور» با انتقاد از کم‌کاری‌ها در حوزه تعلیم و تربیت بیان کرد: در سیستم آموزشی کشور جای خالی مهارت‌های اجتماعی و مباحث اعتقادی حس می‌شود و سعی ما بر این بوده تا حدی این کمبود را جبران کنیم لذا به برگزاری کلاس‌های تفکر محور که دانش آموزان را به چالش و تفکر تشویق کند، اقدام کردیم تا علاوه بر آموزش مهارت‌های مختلف به آنان، نسبت به ارتقای سطح اعتقادی‌شان نیز اقداماتی انجام شود.

خانواده محور برنامه های تربیتی «مهرواره بانور»

وی با بیان اینکه خانواده اصلی‌ترین نهاد متکفل تربیت محسوب می‌شود، تصریح کرد: علاوه بر انجام کارهای تربیتی برای کودکان باید با خانواده‌ها نیز در این زمینه کار شود تا فرزند و خانواده مقارن و هماهنگ با یکدیگر در این مسائل رشد کنند به همین دلیل برگزاری کارگاه تخصصی ویژه والدین نیز در دستور کار ما قرار گرفته است.

این بانوی پرتلاش به اهمیت فراگیری کار تشکیلاتی در انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: در مباحث فرهنگی و اجتماعی تفاوت کار ما با سایرین در انجام کار تشکیلاتی است که در این راستا از نخبگان، افراد مستعد و توانمند برای فراگیری کار تشکیلاتی و در نهایت انجام کار گروهی دعوت به عمل آمده است.

حیدری در پایان از مسئولین خواستار حمایت در زمینه احیای کارکردهای مختلف علی الخصوص کارکرد اجتماعی مساجد شد و اظهار داشت: باید شرایط کار کردن تمامی افراد دغدغه‌مند در مساجد فراهم شود تا بار دیگر کارکرد مساجد به عنوان مهمترین پایگاه فرهنگی و اجتماعی محلات احیا شود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار