با مشارکت تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی و معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه استان؛

دوره آموزشی ویژه ۲۵۰ مبلغ و مبلغه «طرح امین» در آذربایجان شرقی برگزار شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: دوره آموزشی مبلغان و مبلغات «طرح امین» با مشارکت اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی و معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه استان، ویژه ۲۵۰ مبلغ و مبلغه «طرح امین» برگزار شد.
۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۴

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در خصوص جزئیات این دوره آموزشی گفت: این دوره آموزشی باحضور استاد حجت الاسلام دکتر جمشیدی به مدت ۴ روز و در مجموع ۱۶ ساعت ويژه مبلغان و مبلغات آذربایجان شرقی در اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

وی با تاکید بر اینکه این دوره با  با مشارکت اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی و معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه استان، برگزار شد ابراز داشت: «روان شناسی نوجوان، مهندسی رفتار با نوجوان، اعتماد به نفس نوجوان، آسیب‌ها و راهکارها، مدیریت هیجانات، کنترل غریزه و روابط دختر و پسر» از محورهای این دوره آموزشی بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: در این دوره ۲۰۰ نفر از مبلغات و ۵۰ نفر از مبلغان شرکت کردند و در پایان گواهی دوره به افراد حاضر در دوره اعطا شد.

 طرح امین جهت غنای برنامه‌های پرورشی مدارس و تحقق تربیت تمام‌ساحتی دانش‌آموزان ارائه شد و روحانیون مجرب و توانمند در زمینه تعلیم و تربیت کودک و نوجوان اين طرح را در مدارس اجرا مي‌كنند. «پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان، مشاوره دینی و تربیتی برای خانواده‌ها، هدایت ظرفیت‌های خیرین محله، شناسایی و هدایت نخبگان فرهنگی و مذهبی دانش‌آموزی، راهبری گروه‌های جهادی مدارس و ترویج فرهنگ سبک زندگی اسلامی» از جمله اقدامات مربیان طرح امین است.

گفتني است، هر ساله تعداد بسیاری از روحانیون علاقه‌مند به فعالیت‌های تربیتی با ملاک‌های سنی، مدرک تحصیلی و دیگر شرایط مقتضی برای فعالیت در طرح امین شناسایی می‌شوند؛ این دسته از روحانیون پس از موفقیت در مصاحبه عمومی و تخصصی که به وسیله روانشناسان مجرب، متخصصان تربیت دینی و کارشناسان روش تدریس انجام می‌شود و همچنین با سپری کردن دوره‌های آموزشی و مهارتی، برای فعالیت در مدرسه به نزدیک‌ترین منطقه آموزش و پرورش محل زندگی خود معرفی می‌شوند.

اخبار مرتبط
ارسال نظر