کد خبر: ۷۳۰۳
به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان

برگزاری کارگاه آموزشی جهاد تبیین با عنوان «نقش زن در خانواده»

کارگاه آموزشی جهاد تبیین با عنوان «نقش زن در خانواده» با همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان، ستاد «مهرواره با نور »، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیئت اندیشه ورز بانوان قرآنی استان همدان برگزار شد.
۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۴

برگزاری کارگاه آموزشی جهاد تبیین با عنوان «نقش زن در خانواده»

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت الاسلام رضا غلامی  در  کارگاه آموزشی جهاد تبیین «نقش زن در خانواده» گفت: مهرواره بانور، ۴ محور اساسی « ازدواج آسان، سبک زندگی اسلامی، پیشگیری ازطلاق و فرزندآوری» دارد. همزمان قرار است بانوان در حین حل مسئله‌ها، خاطراتی که ضمن تلاش برای حل مسائل برایشان اتفاق می‌افتد را روایت کنند و در پایان مهرواره، این خاطرات جمع آوری شده و به صورت کتاب در اختیار مخاطبان قرار می گیرد.

قائم مقام بنیاد هدایت افزود: امروز دشمنان به دنبال نابودی خانواده است و تلاش می کند بنیان خانواده متزلزل  و سست شود در حالی که مقدس ترین بنا در اسلام خانواده است.

وی ادامه داد: مهرواره بانور، تلاش بانوان محله است برای حل مسائل «خانواده وجمعیت» که در محلات وجود دارد  قرار است این مهرواره، ظرفیت‌های بانوان را برای حل مسائل خانواده و جمعیت به میدان بیاورد. در مهرواره بانور، بانوان محله ضمن انتخاب مسئله‌هایی که مرتبط با خانواده و جمعیت در محله شان، تلاش می‌کنند با محوریت مسجد و مردم محله، مسائل را حل کنند و حل مسائل به رقابت گذاشته می‌شود.

حجت الاسلام غلامی همزمان قرار است بانوان ضمن حل مسئله‌ها، «خاطراتی» که ضمن تلاش برای حل مسائل برایشان اتفاق می‌افتد را روایت کنند و به مخاطب برسانند. آنچه در این مهرواره رقم خواهد خورد توانمندسازی فعالان محله و بانوان برای حل مسئله هاست، همچنین قرار است و شبکه کنشگران بانوان در یک کار جمعی و در قالب این رویداد، کار موثری را در حوزه جمعیت و خانواده در محله رقم بزنند.

قائم مقام بنیاد هدایت ادامه داد:  این رویداد در مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار شده و در آخر کار، از بر‌ترین‌ها تجلیل می‌شود، برای برگزیدگان این مهرواره، جوایزی را در نظر گرفته ایم که انشاالله در فرایند اطلاع رسانی مهرواره، اطلاعات دقیق جوایز اعلام خواهد شد. توانمندسازی کنشگران و فعالان خانواده در این رویداد، یکی از برنامه هاست

ما ۴ محور اساسی را برای مهرواره در نظر داریم بحث «ازدواج آسان»، «سبک زندگی مبتنی بر زندگی اسلامی»، «پیشگیری از طلاق» و «بحث فرزند آوری و جمعیت» است.

شناسایی وضعیت موجود مساجد و چالش پیش رو در دستور کار بنیاد هدایت

حجت الاسلام غلامی بیان کرد: بنیاد هدایت کار خود در چند عرصه را شروع کرد اولین عرصه‌ای که بنیاد هدایت آغاز و کار را دنبال کرد شناسایی وضع موجود مساجد و عرصه تحولات و فعالیت‌های مسجد بود که در این عرصه وضعیت موجود شناسایی و مسائل و چالش‌های پیش رو بررسی شد.

گفتنی است، فعالان قرآنی و مسجدی بانوان شهرستان  های همدان در این کارگاه آموزشی حضور داشتند

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار