کد خبر: ۷۳۵۷
مدیرکل امور مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی:

بانوان مؤمنه و انقلابی ما باید «رهبری عواطف اجتماعی» را برعهده بگیرند

حجت‌الاسلام محمد جنتی مدیرکل امور مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی در دیدا ر با بانوان مبلغه، طلبه و خانواده‌های شهدا گفت: تلاش نظام سلطه این است که الگوی زن بدون حس همسری و مادری را به جامعه ما تحمیل کند. این درحالی است که بانوان مؤمنه و انقلابی ما باید «رهبری عواطف اجتماعی» را برعهده بگیرند؛ همان طوری که این رهبری عواطف اجتماعی در زمان پیامبر اکرم (ص) نیز در دستان حضرت فاطمه الزهرا (س) بود.
۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱

بانوان مبلغه نقش موثرتری در «رهبری عواطف اجتماعی» داشته باشند


به گزارش پایگاه خبری نهضت، جمعی از بانوان مبلغه برتر کشور طی دیداری با حجت‌الاسلام محمد جنتی «مدیرکل امور مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی» که درسالن اجتماعات حوزه ریاست ساختمان شهید شیرازی این سازمان برگزار شد؛ دغدغه‌ها و مشکلات خود را در زمینه  تأثیرگذاری فعالیت‌های بانوان مبلغ کشور مطرح و بر توجه به بهره‌مندی از فرهنگ فاطمی درعرصه جهاد تبیین تاکید کردند.

مدیرکل امور مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی در این دیداراظهار داشت: باید تلاش کنیم تا نگاه ما به دیده بان انقلاب، نزدیک‌تر شود و تا کنون هر چه ضربه خوردیم به این دلیل بوده است که نسبت به نقشه‌های راهی که رهبر معظم انقلاب، ترسیم کردند، آنطور که باید متمرکز نشده‌ایم و این تنظیم برنامه و ترسیم نقشه راه را  ملاک اصلی فعالیت‌های خود قرار نداده‌ایم.

حجت‌الاسلام محمد جنتی با بیان اینکه ما هم اکنون وسط یک جنگ تمام عیار رسانه‌ای قرار داریم و باید فعالیت‌های  خود را منطبق بردیدگاه‌ها و رهنمون‌های رهبر انقلاب؛ انجام دهیم، موضوعی بسیار مهمی است که متأسفانه توجه جدی به آن نشده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری، بار‌ها نسبت به محاصره تبلیغاتی هشدار دادند، اما  آنطور که باید به این هشدار‌ها توجه نکرده‌ایم. این در حالی است که باید توصیه‌های معظم له را در دستور کار خود قرار دهیم نه اینکه کار‌های انجام شده خود را منطبق به دیدگاه‌های ایشان بپنداریم.

مدیر کل امور مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر تلاش بی‌وقفه در عرصه «جهاد تبیین» تصریح کرد: توجه به جهاد تبیین می‌تواند مسیر را به روشنی برای ما مشخص کند چرا که جهاد تبیین، برای رسیدن به قله موفقیت و تعالی جامعه؛ سخت افزار و نرم افزار کار را برای ما تعیین می‌کند؛ در این مسیر هم شرط پیروزی این است که مطیع امر رهبری باشیم و به رهنمودهای ایشان توجه کنیم.

حجت‌الاسلام محمد جنتی با بیان اینکه ما باید اساس حرکت خود را براساس نشانه گیری دشمن تعیین کنیم اظهار داشت: جایگاه زن در اسلام، جایگاه بالایی است لذا امروزه توجه به مساله زن بسیار اهمیت دارد او بی جهت نیست که امامین انقلاب همواره به نقش مدیریت  زن در جامعه با حفظ نقش مادری تأکید داشتند.

وی افزود: تلاش نظام سلطه این است که زن بدون حس همسری و مادری  را به جامعه ما تحمیل کند. این درحالی است که بانوان مؤمنه و انقلابی ما باید «رهبری عواطف اجتماعی» را برعهده بگیرند؛ همان طوری که این رهبری در زمان پیامبر اسلام (ص) نیز در دستان حضرت فاطمه الزهرا (س) بود.

مدیرکل امور مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه باید بانوان مؤمنه و انقلابی وارد میدان شوند؛ از آنها به‌ویژه از بانوان خانواده‌های شهدا خواست رهبری عواطف اجتماعی را برعهده بگیرند.

وی در پایان با بیان اینکه ما در حمایت از مسئولیت رهبری زنان در عواطف اجتماعی، کم کاری کرده‌ایم گفت: باید ظرفیت‌ها را در این زمینه از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل کنیم و مطالبه بیشتری از رسانه ملی داشته باشیم. این درحالی است که بانوان مبلغه، طلبه و خانواده شهدا نیز می‌توانند در این رهبری، پیشرو باشند.

حجت الاسلام یوسفیان جانشین امور مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی نیز دراین دیدار به بحث جهاد تبیین و راهبرد‌های مقام معظم رهبری درتاکید به این جهاد اشاره کرد و اظهار داشت: امروز جهاد تبیین یک فریضه مقدس و فوری است و با توجه به اینکه امروزه در یک جنگ تمام عیار نرم افزاری هستیم توجه به تاکیدات رهبری به جهاد تبیین به ما کمک می‌کند که در این جنگ پیروز میدان باشیم. این در حالی است که تمام روش‌ها و راه‌های به‌کارگیری جهاد تبیین  در سخنان مقام معظم رهبری مشخص شده است.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار