کد خبر: ۷۳۹۷

آئین رونمایی از کتاب «قیام پاییزی» در گرگان

آیین رونمایی از کتاب «قیام پاییزی» نوشته «غلامرضا خارکوهی» با حضور مسئولان و علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر گرگان برگزار شد.
۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳

به گزارش پایگاه خبری نهضت، آئین رونمایی از کتاب «قیام پاییزی» نوشته «غلامرضا خار کوهی» با حضور زنگانه استاندار، منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام گرزین مدیرکل تبلیغات اسلامی، بنی فاطمه رییس حوزه هنری گلستان و دیگر مسئولان و علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر برگزار شد.

تاریخ نگار گلستانی و نویسنده این کتاب در این مراسم اظهار کرد: کتاب قیام پاییزی روایتی درباره قیام پنج آذر شهرستان گرگان است و در طول ۴۰ سال گذشته در کنار تألیف ده‌ها کتاب در مورد وقایع انقلاب سه کتاب به طور اختصاصی در مورد قیام پنجم آذر نوشته‌ام.
غلامرضا خارکوهی افزود: قیام پاییزی روایتی بر اساس شواهد عینی افراد در روز پنج آذر است که بیش از ۶۰ راوی آن را نقل کرده‌اند و راویان هم از قشر مردم و هم از کارکنان رژیم پهلوی هستند.
وی بیان کرد: همه جوانی من صرف روایت تاریخ انقلاب شده و این امر نشان از ظرفیت بالای فرهنگی این منطقه است.
خارکوهی با توجه به اهمیت پنجم آذر گرگان گفت: با وجود آنکه گرگان مرکز استان نبود، مردم این خطه همانند مردم تبریز، مشهد و دیگر شهر‌های بزرگ به میدان آمدند و قیامی بزرگ را خلق کردند.
تاریخ نگار گلستانی ادامه داد: شایسته است در روز قیام پنجم آذر همانند قیام تبریز به طور ویژه به آن پرداخته شود و در این روز مردم، بسیجیان، خانواده شهدا و مسئولان به دیدار رهبری بروند تا این واقعه در سطح ملی دیده شود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار