کد خبر: ۷۴۵۹

اجرای طرح «اسراء» ویژه خانواده روحانیون در اردبیل

طرح فرهنگی «اسراء» با محوریت کاهش آسیب های خانواده ویژه خانواده روحانیون در اردبیل برگزار شد.
۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹
به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت الاسلام مهدی مافی نژاد استاد حوزه و دانشگاه در این طرح که در قالب کارگاه آموزشی در محل امامزاده سید صدرالدین اردبیل برگزار شد، در سخنانی به وظایف همسران روحانیون در همکاری با فعالیت های تبلیغی عنوان کرد و گفت: همسر طلبه بودن، نقش حساس و خطیری است و باید بسیار به اعمال و رفتار خود توجه ویژهای داشته باشند زیرا نگاهی که به همسر طلاب هست، نسبت به دیگر زنان جامعه نیست.

حجت الاسلام مافی نژاد ابراز کرد: از مهم‌ترین وظایف بانوان، خوب همسر داری کردن است و این امر باعث می‌شود تمام اجری که مردان در کارهای‌شان می‌برند، نصیب همسران‌شان شود.

استاد حوزه و دانشگاه همراهی همسران روحانیون در امر تبلیغ را عامل موفقیت در اشاعه فرهنگ دینی در جامعه عنوان کرد و افزود: هر ثوابی که طلبه به واسطه طلبگی‌اش می‌برد، نصیب همسرش خواهد شد، همچنین همسران مبلغین و روحانیون می‌توانند با آنها در امر تبلیغ همراهی کنند تا علاوه بر اجر همسرداری، اجر کار خود را هم ببرند.

وی اظهار کرد: طلبگی با سختی‌ها و مشکلاتی همراه است، اما لازمه رسیدن به اجر و پاداش طلبگی، تحمل همین سختی هاست  و در این میان اگر فداکاری و همکاری همسران طلاب و روحانیون نباشد، روحانیت به اهداف عالیه خود نخواهد رسید.

حجت الاسلام مافی نژاد با بیان اینکه دشمن همیشه در صدد این است تا زمینه های نفوذ را در بین مردم فراهم و بعد فرهنگ خود را پیاده کند، اظهار داشت: دشمن با هجمه فرهنگی و نفوذ، افکار و اندیشه جوانان را به اسارت خویش در می آورد لذا درایت و آگاهی مردم علی الخصوص روحانیون به عنوان مرزبانان عقاید و اندیشه ها می تواند در خنثی سازی توطئه دشمنان موثر باشد.

در ادامه پرسش و پاسخ در خصوص موضوعات خانواده و آسیب های اجتماعی انجام شد و استاد مدعو به سوالات مخاطبین پاسخ داد. 

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار