کد خبر: ۷۴۸۵
حجت‌الاسلام فرشید ملکی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرم‌دره

جنگ امروز جنگ نرم دینی و عقاید است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرم‌دره با توضیح اینکه امروزه جنگ، جنگ نرم دینی و عقاید است، تصریح کرد: در این جنگ جوانان ما در آماج حملات دشمنان قرار دارند پس دشمن را باید شناخت و در مقابل حربه‌های دشمن ایستادگی کرد.
۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۲

به گزارش پایگاه خبری نهضت حجت‌الاسلام فرشید ملکی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرم‌دره، در نشست فرهنگی که با موضوع تبیین شخصیت حضرت زینب(س) در مدرسه علمیه حضرت معصومه(س) این شهرستان برگزار شد، با بیان زندگی‌نامه آن حضرت، تصریح کرد: بارزترین بعد زندگی حضرت زینب، نقش ویژه ایشان در واقعه کربلا و دوران اسارت پس از این واقعه است.

وی با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد آن حضرت، اذعان کرد: یکی از جمله ویژگی آن حضرت، عقیله بنی‌هاشم است که عقیله به معنای خردمند و اهل تفکر است؛ همچنین حضرت زينب(س) القاب زيادی دارد و حقيقتا شايستگی همه اين القاب را دارد زیرا ذات آن بانوی قهرمان برخوردار از اوصاف عاليه انسانی است و تا انسان صاحب اوصاف متمايز از ديگران نباشد به او لقب نمی‌دهند.

وی با توضیح اینکه از جمله ويژگی‌هاي زينب(س) عقل و تدبيرش بود اگر او عاقله نبود چگونه اين همه حوادث را كه بعد از جدش رسول الله(ص) به او روی آورد، تحمل می‌کرد، افزود: ایشان در بين زنان قريش و بنی‌هاشم به خاطر درايت و تدبير و حلم و بردباريش ملقب به عاقله و عقيله و عقيلةالنساء شده بود.

این مسئول با توضیح اینکه دومین ویژگی حضرت زینب(س) دشمن‌شناسی بود که كاخ يزيد را به لرزه در آورد، متذکر شد: این دشمن‌شناسی نهضت حسينی را تا به امروز زنده و پاينده کرده است.

حجت‌الاسلام ملکی در ادامه اشاره‌ای بر مسائل روز کرد و با بیان اینکه طبق فرمایش حضرت علی(ع) حکومت به چهار طریق نابود می‌شود که یک مورد آن زیر پا گذاشتن اصول است زیرا اگر در جامعه‌ای اصول زیر پا گذاشته شود حکومت اسلامی دیگر جایگاهی نخواهد داشت.

وی با توضیح اینکه امروزه جنگ، جنگ دینی و عقاید است، تصریح کرد: در این جنگ جوانان ما در آماج حملات دشمنان قرار دارند پس دشمن را باید شناخت و در مقابل حربه‌های دشمن ایستادگی کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرم‌دره با یادآوری اینکه همه ما امروز باید به آن چیزهایی که می‌گوییم عامل باشیم به ویژه به کلمات نورانی معصومین(ع)، گفت: در برهه کنونی وظیفه خطیر طلاب بیشتر احساس می‌شود لذا مبلغان باید در این زمان بیشتر فعالیت کنند و در مدارس و محلات حضور فعال داشته باشند.

حجت‌الاسلام ملکی با توضیح اینکا امروز جامعه ما نیاز به تولید علم و دانش دارد، تصریح کرد: جامعه‌ای که ما در آن زندگی می‌کنیم مردم‌محور است لذا باید تلاش کنیم با آحاد مردم ارتباط‌گیری داشته باشیم.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار