کد خبر: ۷۵۱۶
استاد رحیم پور ازغدی:

رها شدن «فضای مجازی» سم است

استاد حسن رحیم پور ازغدی با بیان اینکه فضای مجازی اگر رها باشد همچون سم عمل می‌کند گفت: در فضای مجازی، دروغ مقدم بر صداقت است و با سياه نمايي جای ظالم و مظلوم عوض می‌شود.
۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲

فضای مجازی رها سهم است / من هرگاه به فضای مجازی می‌روم تا ۲۴ ساعت ضد انقلاب می‌شوم!

به گزارش پایگاه خبری نهضت،  به همت بسیج سازمان تبلیغات اسلامی «همایش تحلیل و تبیین مسائل اخیر کشور با نام آینده روشن انقلاب اسلامی» با حضور حجت الاسلام رضا عزت زمانی معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام مسعود صفی یاری فرمانده بسیج سازمان تبلیغات و جمعی از مسئولین و کارکنان این سازمان برگزار شد.

دراین همایش که عصر روز گذشته ۱۳ آذر ۱۴۰۱ در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد استاد حسن رحیم پور ازغدی به تحلیل مسائل اخیر کشور پرداخت و با بیان اینکه اینگونه رويدادها، حوادث ثابت و تاریخی هستند و تنها مختص به مسائل اخیر کشور نیستند اظهار داشت: اتفاقاتی را که این روز‌ها در کشور مشاهده مي‌كنيم، نتيجه قصور بعضي از مسئولان است چرا که ما در جذب بخشی از مخاطب جوان موفق نبوده‌ايم و در کار «جهاد تبیین» و رسانه،  باوجود داشتن نیرو‌های فعال و منابع غنی؛ موفقيتي چشمگير حاصل نشده است و باید به‌سرعت این نقص و کم کاری را برطرف کنیم. وی البته این نقص‌ها را نسبی برشمرد و بر شنیدن  سخنان جوانان و بیان حقایق تاکید کرد.

رحیم پورازغدی با اشاره به بازداشت شدگان حوادث اخیر گفت: بیشتر کسانی که بازداشت شدند رابطه‌ای با کتاب و کتابخوانی نداشته‌اند وهنوز هم تصور می‌کنند که حادثه تروریستی شاه چراغ شیراز کار خودی‌هاست! و حتی توجه‌ای به اعتراف داعش که این عمل را به خود نسبت داده است هم نمی‌کنند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه فضای مجازی اگر رها باشد همچون سم عمل می‌کند یادآور شد: در فضای مجازی، دروغ مقدم بر صداقت است و چهره حقايق تغيير می‌كند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: خطر اصلی، بی اعتمادی مردم به مسئولان است. اگر مردم به مسئولان کشور بی‌اعتماد شوند باید شاهد فاصله گرفتن آن‌ها از حکومت باشیم؛ اما خدا را شاکریم عده كثيري از ملت هنوز طرفدار نظام  هستند و آن‌ها اين نظام را حفظ مي‌كنند.

استاد رحیم پور ازغدی تاکید کرد: ما از کف خیابان فاصله گرفته‌ایم و باید به جای سخنرانی‌های مکرر به کف جامعه برویم و با اختصاص تریبون‌های آزاد، حرف مردم را بشنویم.

وی با تاکید براینکه باید حوادث اخير کشوربه طور دقيق «آسیب شناسی»  شوند اظهار داشت: متاسفانه  عده‌اي  از جوانان به این نتیجه رسیده‌اند که کسی در این مملکت به فکر آن‌ها نیست و آن‌ها فراموش شده‌اند و شاید بی‌دلیل نیست که در این حوادث، «حجاب» فقط بهانه‌ای بود تا اين قشر به خیابان‌ها بريزند اين در حالي است كه اگر می‌خواهیم جوانان را از مكر و دسيسه دشمن نجات دهیم باید  آن‌ها را با چهره واقعی اسلام آشنا سازيم و نبايد فراموش كنيم كه بیش از ۲۰۰  شبكه ماهواره‌اي فارسی زبان علیه اسلام و  جمهوري اسلامي تبلیغ می‌کنند لذا ما نیازمند تبیین واقعی حق و باطل برای جوانان هستیم و اتقافا یکی از ابعاد مهم «جهاد تبیین»، همین است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به  اينكه برخی از جوانان متعهد و ایثار گر کنونی و به‌ویژه در دوران دفاع مقدس گفت: ما باید به دنبال آن اسلامی باشیم که در دوران دفاع مقدس، جوانان غیرمجاهد را به جوانان مجاهد و ایثارگر تبدیل کرد به طوری که با دستان خالی، اما با ایمان قوی به دل دشمن می‌زدند و با وجودی که می‌دانستند سرانجام کار آنان مرگ است، اما «شهادت» را ارزش می‌پنداشتند.

استاد رحیم پور ازغدی در پایان؛ حقانیت، مفید بودن، مسئولیت و استدلال را ازخصوصیات اسلام واقعی دانست که با بیان این ویژگی‌ها می‌توان دست به تربیت جوانان انقلابی زد.

«فضای مجازی» رها شده سهم است چرا که دروغ بر صداقت مقدم می شود

در بخشی دیگر از این همایش، حجت الاسلام محمدعلی کارخانه، امام جماعت مسجد هرندی تهران که در جریان حوادث اخیر مجروح شده بود در سخنان کوتاهی با اشاره به اينكه  فرهنگ  ايثارگري بسيجيان رمز عبور از سختی‌هاي کشوراست عنوان کرد: بسیج دژ محکم و قوی درعبوراز تمام فتنه‌هاست چرا که بسیج؛ شاگرد مکتب عاشوراست.

وی ادامه داد: تا زمانی که فرهنگ بسیجی در مملکت ما حاکم است و جلوه‌های آن در ۱۳ آبان مشاهده می‌شود، دشمن ناتوان و ذليل خواهد ماند.

در پایان این همای، استاد رحیم پور ازغدی به سؤالات برخی از حضار در مورد حوادث اخير کشور پاسخ داد.

اخبار مرتبط
ارسال نظر