کد خبر: ۷۵۱۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان:

ایجاد امید در بین دانش آموزان همان جهاد تبیین است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: امروز اگر بتوانیم در دانش آموزان به عنوان آینده سازان جامعه ایجاد امید کنیم همان جهاد تبیین را عملیاتی کرده‌ایم.
۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵

به گزارش پایگاه خبری نهضت ، حجت‌الاسلام مهدی فوقی ظهر یکشنبه در نشست مدیران و مبلغین مدارس علوم و معارف اسلامی صدرای استان اصفهان هدف از برگزاری این نشست را تشریح آئین نامه‌های جدید  سازمان صدرا اعلام کرد و اظهار داشت: باید ظرفیت ویژه برای تربیت نسل جوان و نوجوان به کار گرفته شود.

وی افزود: ضرورت برگزاری این مدل نشست‌ها در این است که در عملیات در راستای تعلیم و تربیت هماهنگی داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان ادامه داد: قصد داریم با برگزاری این گونه برنامه‌ها برخی از تعارضات کمی که در عملیات تعلیم و تربیت وجود دارد را مرتفع کنیم.

وی افزود: امروز اگر بتوانیم در دانش آموزان به عنوان آینده سازان جامعه ایجاد امید کنیم همان جهاد تبیین را عملیاتی کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام فوقی گفت: نقش مبلغان در ایجاد امید در مدارس بالاست چرا که بعد از ۴۰ سال شاهد ناامیدی و افسردگی در بخش نوجوانان و جوانان هستیم که در بخش‌ها است را باید برطرف کنیم؛ به قول شهید بهشتی نباید در سخت‌ترین مراحل هم افسرده باشیم.

کمبود مربی پرورشی در مدارس اصفهان

همچنین مهدی نم نبات، معاون پرورشی آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه در مجموعه مدارس صدرا مدارس خوبی داریم که برخی از این مجموعه‌ها بسیار خوب هستند که می‌توانند جزو مدارس انقلاب و تراز قرار گیرند افزود: ۵۶۰۰ مدرسه در سطح استان داریم که ۲۴۰۰ مربی پرورشی داریم و کمبود مربیان پرورشی وجود دارد اما با تمام این اوصاف بازهم طرح و برنامه در زمینه‌های فرهنگی و پرورشی داریم. فقط باید محکم و استوار بایستیم.

وی افزود: پیگیر این هستیم که بعد از ۴۳ سال یک مدرسه شاخص در استان اصفهان داشته باشیم چرا بعد از چند سال مدرسه تراز انقلاب اسلامی نداریم؛ باید امکانات را فراهم کنیم ولی قصد اضافه کردن عنوان نداریم. مدارس صدرا توانایی این کار را دارند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد: یک مقدار زیرساخت‌های مدارس صدرا مشکل دارد که باید ان ها را برطرف کنیم، وقتی همه مدارس ما ۲نوبته است. فضا نداریم اما از نظر نیروی انسانی و فعالیت یک نیروی انقلاب اسلامی ودر راستای اندیشه حضرت امام باشد.

وی گفت: از مدیران سازمان تبلیغات اسلامی می‌خواهیم که مدارس صدرا یی که در تراز انقلاب هستند را معرفی نمائید. مدارس قرانی باز در حال شکل گیری است و باز بر هیأت امنایی بودن ان تاکید است.

نم نبات افزود:،می‌توان مدارس صدرا را مدارس تراز کرد و به جامعه معرفی کرده ما می‌خواهیم که مدارس این گونه باشد..

گفتنی است در حال حاضر ۱۴ مدرسه علوم و معارف اسلامی صدرای ولایت در شهرستان‌های اصفهان، کاشان، شهرضا، خوانسار، نجف آباد، لنجان و برخوار با تعداد ۱۰۳۳ دانش اموز دایر است‌.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار