کد خبر: ۷۵۶۸

مراسم عزاداری و سوگواری ایام فاطمیه اول در حسینیه بانه برگزار شد

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بانه از برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) در ایام فاطمیه اول با حضور مردم و هیئت‌های مذهبی در حسینیه این شهرستان خبر داد.
۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲

به گزارش پایگاه خبری نهضت؛ حجت‌الاسلام محمد فلسفی امام جماعت حسینیه بانه در این مراسم با اشاره به شخصیت اخلاقی حضرت فاطمه زهرا (س) از حجب و حیا، زهد و پرهیزگاری آن حضرت اظهار داشت: باید اذعان داشت که در عصر حاضر، نقش الگویی حضرت زهرا (س) درباره زهد و ساده زیستی بیش از هر زمان دیگر آشکارتر است و ما بیش از پیش به تأثیرپذیری از این الگوی مبارک نیازمندیم.

وی گفت:  در هیچ روزگاری به اندازه روزگار ما، انسان‌ها در برابر انواع جاذبه‌های رنگارنگ دنیا و انبوه کالا‌های مصرفی آن قرار نگرفته اند و در نتیجه، در هیچ زمانی همانند این عصر و زمان، دل‌های آدمیان به واسطه تعلّق به این دستاورد‌های تمدّن مادّی و تکنولوژی گرفتار اضطراب و دلهره و تشویش نشده است.

حجت الاسلام  محمد فلسفی عنوان کرد: پیام ساده زیستی حضرت زهرا (س)، پیام آسودگی خاطر، آرامش و صفای روحی است که امروزه می‌تواند به عنوان یکی از عوامل نجات آدمیان از این گرداب دل بستگی‌ها به شمار آید.

امام جماعت حسینیه بانه در ادامه افزود: پیامبر (و اوصیاء او) به منزله چراغی هستند که انسان را در این دنیای وانفسا از خارج شدن از مسیر حق باز می‌دارند و در طریق حق و صراط مستقیم نگه می‌دارند.

گفتنی است: همزمان با ایام فاطمیه اول ۱۷ آذر جاری پنج شنبه شب مراسم سوگواری با اجرای برنامه‌های سخنرانی، مداحی و دعای زیارت پیامبر (ص) قرائت شده و برنامه‌های متنوعی از جمله سخنرانی، روضه خوانی، توزیع غذای گرم، ادعیه خوانی در حسینیه خاتم الانبیاء (ص) در جهت ترویج ارزش‌های ناب دینی از سوی اداره تبلیغات اسلامی و همکاری هئیت‌های مذهبی برگزار شد.

 

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار