کد خبر: ۷۵۷۲
حجت الاسلام دهنوی:

خوشبختی زوجین در سایه رسیدن به آرامش و آسایش حاصل می‌شود

کارشناس مسائل خانواده گفت: خوشبختی زوجین در سایه رسیدن توأمان آرامش و آسایش حاصل می‌شود .
۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳

به گزارش پایگاه خبری نهضت، همزمان با ایام سوگوای فاطمیه اول مراسم عزاداری به مدت 5شب در مسجد جامع شهر میناب با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دهنوی کارشناس مسائل خانواده با حضور عزاداران فاطمی برگزار شد

حجت الاسلام و المسلمین دهنوی یکی از علل اختلاف درزندگی را ازدواج نادرست دانست و گفت : ازدواج غلط باعث اختلاف های شدیدی بین زن و مرد میشود لذا در انتخاب همسر باید دقت کافی را به خرج داد.

وی افزود: جمله ای به مجردهای عزیز عرض کنم که اگر می خواهید انگیزه خداوند از تشکیل خانواده مصداق پیدا کند، درست ازدواج کنید. ازدواج درست هم یعنی انسان محکوم احساسات و عواطف نشود.

دهنوی بیان داشت: زوجین باید عاقلانه ازدواج و عاشقانه زندگی کنند ما انسانها برای احساس خوشبختی در زندگیمون به دو چیز نیاز داریم: آسایش و آرامش. آسایش ؛ تأمین نیازهای مادی، جسمانی و فیزیولوزیک انسان است.

وی اشاره به آفت‌های دوستی‌های پیش از ازدواج اظهار کرد: وقتی دختر و پسری با این شیوه ازدواج می‌کنند به سه آفت مبتلا می‌شوند که یکی از آن‌ها این است که چون پیش از ازدواج عاطفه و محبت خود را برای یکدیگر نثار کرده‌اند پس از ازدواج دیگر نمی‌توانند این چنین باشند.

حجت الاسلام دهنوی گفت: شاید شواهد علمی این مسئله را نشان ندهد، اما بیانگر آن است که زن و مردی که پیش از ازدواج با یکدیگر دوست بودند دیگر پس از ازدواج، یکدیگر را مثل سابق دوست نداشته و محبت بین آن‌ها برقرار نمی‌شود؛ بنابراین در چنین خانواده‌هایی آرامش وجود ندارد.

مشاور مسائل خانواده و امور مذهبی با اشاره به سوء ظن و بدگمانی بین زوجینی که ارتباط پیش از ازدواج داشته‌اند، اظهارکرد: کسانی که پیش از ازدواج با همسر خود ارتباط داشته‌اند، پس از ازدواج دچار اختلال هذیانی شده و از یکدیگر سلب اعتماد می‌کنند، چرا که به یکدیگر شک می‌کنند که شاید همسر آن‌ها به غیر از خود با کس دیگری نیز در ارتباط بوده است پس اگر بنای خانواده ای بر سوء ظن استوار باشد احساس آرامش در آنجا برقرار نمی‌شود. به گفته وی، عشق خیابانی انسان را کر و کور می‌کند و چنین کسانی همواره در اضطراب و استرس به سر می‌برند، بنابراین اگر ازدواج به شیوه غلط انجام گیرد، آیات قرآن کریم که در خصوص مودت و رحمت و ایجاد آرامش است محقق نمی‌شود چون ازدواج باید عاقلانه و زندگی نیز عاشقانه باشد.

وی خطاب به متأهلین برای رسیدن به آرامش در زندگی، گفت: خوشبختی در سایه رسیدن توأمان آرامش و آسایش حاصل می‌شود .

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار