کد خبر: ۷۵۸۲
روحانی مستقر شهرستان بندرلنگه:

نگرش والدین به فریضه نماز حائز اهمیت است

حجت الاسلام غلامی با اشاره به اینکه نگرش والدین به فریضه نماز بسیار حائز اهمیت است، گفت: فرزندان قبل از اینکه به سن بلوغ برسند عمل و عکس العمل والدین را می بینند و از رفتار و عمل آنان الگو برداری می کنند.
۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت الاسلام غلامی لنگه روحانی مستقر شهرستان بندرلنگه گفت: فرزندان در هنگام رسیدن فرزندان به سن بلوغ با متانت و مهربانی آنان را تشویق به انجام فرائض دینی نمایند و مبادا که از سره اجبار و زور فرزندان را به انجام فرائض دینی وا دارند، زیرا که اجبار نتیجه برعکس می دهد و فرد را نسبت به دین بدبین می کند.

وی گفت: نماز رکن اصلی دین است و فرزندان قبل از اینکه به سن بلوغ برسند عمل و عکس العمل والدین را می بینند و از رفتار و عمل آنان الگو برداری می کنند.

 

حجت‌الاسلام غلامی لنگه با بیان این مطلب که فرزندان با دین عملی تشویق به انجام آن می شوند افزود:‌ والدین سعی کنند اقامه نمازشان به گونه ای باشد که فرزندان شاهد این عمل نیک باشند و از همان کودکی پایه های دینداری و معنویت در نهاد آنان گذارده شود.

 

روحانی مستقر شهرستان بندرلنگه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این مطلب که در مدارس نیز نبایستی دانش آموزان را وادار به نمازخوانی کرد خاطر نشان ساخت:‌ فعالیت فرهنگی یعنی همین که ما بتوانیم نوجوانان و جوانان را به صورت خود جوش و خود خواسته و در کمال شوق و رضایت به انجام فرائض دینی هدایت کنیم و الا تبلیغ ما اثر گذار نخواهد بود.

 

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با آموزش و پرورش درست و اصولی بتوانیم در رشد و پرورش روحیه معنوی و مذهبی جوانان و نوجوانان به نحو احسن عمل کنیم و در ساختن جامعه ای آبادتر و ارزشمندتر تلاش و کوشش نمایم.

ارسال نظر