کد خبر: ۷۶۰۰
به همت اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل:

همایش فاطمیون در اردبیل برگزار شد

همایش بزرگ فاطمیون با حضور هیئت های مذهبی، فعالان فرهنگی و تبلیغی و اقشار مختلف مردم در اردبیل برگزار شد.
۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷

 

به گزارش پایگاه خبری نهضت، سردار غلامحسین محمدی اصل فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل در همایش فاطمیون که در سالن ولایت اردبیل برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: جهاد تبیین توصیه اکید مقام معظم رهبری در راستای آگاهی بخشی به جامعه امری فراتر از دفاع مقدس بوده و یک تکلیف همگانی است.

وی گفت: امروز جنگی پیچیده در قالب جنگ اعتقادی، باورهای دینی و اعتقادی مردم را نشانه گرفته که در این میان وظیفه ما در بحث تبیین، بصیرت و آگاه سازی این است که با روحیه و حرکت جهادی به روشنگری بپردازیم.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل مردم این استان را مردمی ولایت مدار و آگاه عنوان کرد و گفت: اتحاد و وحدت مردم حسینی اردبیل و بصیرت جوانان انقلابی این استان در حوادث اخیر نشان داد که همواره لبیک گوی ولی فقیه بوده و هرگز به سمت تنش و اغتشاش نخواهند رفت.

حضرت زهرا الگوی دفاع از کمال دین در مکتب اسلام است

در ادامه حجت الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل در سخنانی به سیره زندگانی حضرت زهرا (س) اشاره کرد و گفت: زندگی حضرت زهرا (س) نه تنها برای مسلمانان و شیعیان بلکه برای عالم هستی نمونه و الگوی شایسته بشمار می‌رود.

وی حضرت زهرا (س) را فرمانده قیام عظیم در دفاع از کمال اسلام عنوان کرد و گفت: حضرت علی (ع) وقتی قیام کرد، فرمانده قیام امام معصوم بود در رکابش بزرگان دین ایستاده بودند اما در قیام حضرت زهرا (س)، فرمانده قیام حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) در رکاب آن حضرت بود که این امر نشان از ابهت وجود حضرت زهرا (س) و قیام با محوریت یک زن در مکتب شیعه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل هیأت‌های مذهبی را کانون جهاد تبیین عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود هیئت‌های مذهبی را عنصر اصلی در تحقق جهاد تبیین معرفی کرده چون در این تشکل‌های مردمی از گروه‌های مختلف سنی با مدارک تحصیلی و جایگاه اجتماعی متفاوت حضور داشته و مرکز مهمی برای روشنگری آحاد جامعه است.

حجت الاسلام جعفرزاده بر ضرورت توجه مسئولین و متولیان فرهنگی به حراست از ارزش‌های دینی در جامعه تاکید کرد و گفت: دشمن امروز با فتنه‌های مختلف درصدد به حداقل رساندن ارزش‌های فرهنگی و دینی از جمله حجاب و عفاف، حاکمیت ولایت فقیه و صدور انقلاب اسلامی به جهانیان است لذا مسئولین باید با پیروی از مکتب حضرت زهرا (س) از کمال دین دفاع کنند.

وی گفت: کسانی که شعار زن، زندگی، آزادی سر می‌دهند باید بدانند که آزادی واقعی را اسلام برای زندگی سالم و به دور از انحراف به زنان معرفی کرده که این امر در سیره زندگانی حضرت زهرا (س) به عنوان دختر، همسر و مادری نمونه و الگوی بی بدیل تبلور یافته است.

حجت الاسلام جعفرزاده ایام فاطمیه را مهم‌ترین فرصت برای جهاد تبیین برشمرد و افزود: امروز هیأت‌های مذهبی در مقابل توطئه دشمنان نشان خواهند داد که در عصر ظهور مهدوی قرار گرفته و با آگاهی بخشی به مردم علی الخصوص جوانان زمینه را برای ظهور مهیا می‌کنند.

هیئت‌های مذهبی خاستگاه جهاد تبیین در جامعه است

در این همایش حجت الاسلام علی علمی، مسئول اداره ساماندهی شورای هیأت‌های مذهبی کشور در سخنانی مهم‌ترین خاستگاه تبیین سیره اهل بیت (ع) را هیأت‌های مذهبی عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی مدیون توجه اهل بیت (ع) بوده و هیأت‌های مذهبی مرکز شکل گیری انقلاب اسلامی ایران است.

مسئول هیأت‌های مذهبی کشور تغییر ذهنیت افراد جامعه را مهم‌ترین فتنه دشمن در حوادث اخیر برشمرد و گفت: هیئت‌های مذهبی باید با تبیین حقایق به روشنگری در بین اقشار مختلف بپردازند.

حجت الاسلام علمی تاکید کرد: هیأت‌های مذهبی نباید به وقایع جامعه بی تفاوت باشند بلکه همانند ایام کرونا و یا حوادث بحران از جمله سیل و زلزله که به کمک مردم شتافتند، اکنون نیز با در اختیار داشتن ظرفیت‌های مهم فرهنگی، علمی و اجتماعی به تقویت فضای فرهنگی جامعه بپردازند.

به گزارش خبرنگار نهضت، در پایان این همایش بهروز سرباز مداح اهل بیت (ع) به مداحی در سوگ شهادت حضرت زهرا (س) پرداخت و حاضرین در گرامی داشت ایام فاطمیه عزاداری کردند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار