کد خبر: ۷۶۱۴
قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی:

به میدان آوردن مردم نقطه عطف مردم سالاری فرهنگی است

حجت‌الاسلام حریزاوی در آئین تکریم و معارفه مدیران کل تبلیغات اسلامی بوشهر با تأکید بر ضرورت بازسازی ساختار فرهنگ و رسانه، به میدان آوردن مردم در اقامه فرهنگ و دین را نقطه عطف مردم سالاری فرهنگی عنوان کرد.
۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱

 به گزارش پایگاه خبری نهضت، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری در بخش بازسازی انقلابی ساختار فرهنگ و رسانه افزود: در نگاه اول این مطالبه به مباحث سخت‌افزاری و ادغام‌ها و پیوست‌های تشکیلاتی مربوط می‌‎شود، اما در اصل، به تحولات نرم‌افزاری و بازسازی ساختار فرهنگ، تفکر و اندیشه جامعه برمی‌گردد و استان بوشهر در این حوزه می‌تواند پیشقدم شود.

حجت‌الاسلام حریزاوی بر بازسازی ساختار فرهنگ و رسانه تأکید کرد و گفت: استقامت یک کشور در گرو مقاوم‌سازی بوده و رشد ارکان سایر شاخصه‌های یک نظام قوی و اجرای مطالبات مردمی است.

وی با بیان اینکه فرهنگ مختص به دستگاه خاصی نبوده و متعلق به مردم است، ادامه داد: در الگوی تحولات فرهنگی که برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری است، باید از مردم‌سالاری فرهنگی یعنی به میدان آوردن مردم در حوزه فرهنگ استفاده شود.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: کلمه مردم‌سالاری معمولاً به مردم‌سالاری سیاسی اختصاص پیدا می‌کند که در ایام راهپیمایی‌ها و انتخابات این واژه مصرف می‌شود و مردم برای شرکت در انتخابات تشویق می‌شوند؛ در حالی که در حوزه‌هایی مثل اقتصاد، فرهنگ و تربیت اساساً یا الگوهایی طراحی نشده، یا اگر طراحی شده تبدیل به الگوهای شده که فایده فرهنگی برای جامعه نداشته است.

حجت‌الاسلام و المسلین حریزاوی اضافه کرد: اگر اعتقاد داریم که بوشهر قطب مقاومت کشور است و اگر گردشگری مقاومت را طلب می‌کنیم، حتماً این توقع زیاد نیست که از مدیران فرهنگی، آموزشی، تبلیغی و اندیشمندان این خطه طلب کنیم که الگویی را برای تربیت اجتماعی طراحی کنند که تبدیل به یک الگوی قابل تعمیم در سطح کشور شود.

وی با بیان اینکه در پایه‌ریزی مردم‌سالاری فرهنگی باید با اهتمام انجام شودد و کاری از طرف دستگاه‌های فرهنگی انجام شود افزود: منظور از این حرف به میدان آوردن مردم برای اقامه دین و اقامه فرهنگ است و این مهم احتیاج به طراحی و الگو دارد و استان بوشهر می‌تواند پیشگام، الگو و پیشران شود و این نقطه را که نقطه عطف فرهنگ است، به کشور هدیه بکند.

حجت‌الاسلام حریزاوی بیان کرد: مردم‌سالاری فرهنگی موجب رشد شاخصه‌های اجتماعی، تحقق جامعه آرمانی و زدودن ناهنجاری‌ها می‌شود.

گفتنی است جلسه شورای فرهنگ عمومی 20 آذر 1401 با حضور آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلین روح‌الله حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی، اکبر پوارت معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر و سایر اعضاء شورا، در سالن کوثر استانداری بوشهر برگزار، و در جریان آن، با حکم حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، ضمن تقدیر از زحمات و خدمات حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری مدیرکل سابق، حجت‌الاسلام محمد قادری به عنوان سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر منصوب شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار