کد خبر: ۷۶۳۸
مدیر عامل بنیاد هدایت مطرح کرد؛

هدف «مرکز داوری هدایت»؛ خدمت به خلق و رفع مشكلات جامعه است

حجت‌الاسلام میرمحمدیان مسجد را مرکز حکمرانی محلی دانست و گفت: هدف از تأسیس «مرکز داوری هدایت» در مساجد؛ ارائه خدمات حاکمیت در ساختار مسجد با مديريت و نظارت امامان محله و مساجد است.
۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۷

مسجد؛ محور حکمرانی محلی

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت‌الاسلام  ناصر میرمحمدیان، مدیر عامل مؤسسه بنیاد هدایت  وابسته به سازمان تبليغات اسلامي  در آئین افتتاحیه نخستین همایش تخصصی امامان صلح و سازش کشور كه در سالن جلسات هتل محبین اهل بیت (ع) برگزار شد، اظهار داشت: مسجد، مرکز حکمرانی محلی است و هدف از تأسیس «مرکز داوری هدایت» در مساجد؛ ارائه خدمات حاکمیت در ساختار مسجد با مديريت و نظارت امامان محله  است.

 مدیر عامل بنیاد هدایت گفت: دغدغه ما در بنیاد هدایت مسئله داوری نیست، بلکه دغدغه امامت و مسجد است؛ داوری یکی از خدماتی است که قرار است به رونق بخشی  مساجد و تثبیت جایگاه امامت کمک کند.

مدیر عامل بنیاد هدایت تصریح کرد: ساختار حاکمیتی ما بر اساس مدل‌های نوین و دیوان‌سالارانه طراحی شده و این ساختار مشکلات فراوانی دارد و در دنیا نیز این مسئله مطرح است که حکمرانی محلی می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

وی ادامه داد: مسجد هر محله باید مرکز حکمرانی آن محله باشد و اگر بتوانیم مساجد را محور حکمرانی محلی قرار دهيم حتماً برکات فراوانی خواهد داشت و بسیار در این زمینه مؤثر خواهد بود.

میرمحمدیان افزود: در این فرآیند، مسئله مهمی که در تدوین سند ملی مسجد هم به آن توجه داشتیم، این است که دولت و حاکمیت مجموعه‌ای از خدمات را در «حوزه مددکاری تا حوزه خدمات شهری و خدمات حمایتی» به مردم ارائه مي‌دهد لذا اگر بتوانیم این خدمات را از طریق مساجد و با نظارت و مديريت امامان محلات به مردم برسانیم، یک حکمرانی محلی شکل می‌گیرد و جایگاه امام و جايگاه مسجد نیز تثبیت می‌شود.

مدیرعامل بنیاد هدایت هدف از تأسیس مرکز داوری هدایت را ایجاد ساختاری مسجد محور دانست و ابراز داشت: تجربه ایجاد سازمان داوری این نیست که ما می‌خواهیم پرونده‌های قوه قضائیه را کم کنیم، بلکه به دنبال تجربه ارائه خدمات از طریق حاکمیت با محوریت مساجد هستیم.

وی خطاب به امامان محلات گفت: شما تجربیات خوبی در زمینه خدمت به خلق  دارید که می‌تواند گره گشا باشد همچنين امامان محله نقش پیشران در این عملیات دارند و مساجد متعددی در ادامه از تجربیات شما استفاده خواهند کرد.

مدیر عامل بنیاد هدایت در پایان خاطرنشان کرد: هنر ما صلح دادن و پیوند روابط خانوادگی است و با ارجاع داوری به مسجد می‌توانید در این زمینه و در اصلاح مشکلات قدم بردارید و این بسيار مهم است که بتوانیم از اختلافات خانوادگي و اجتماعي جلوگیری کنیم و در کاهش طلاق و آسیب‌های اجتماعی گام‌هاي مؤثري برداریم؛لذا هدف ما از ين طرح؛ بهره گیری از نورانیت مسجد در اصلاح جامعه است.

اخبار مرتبط
ارسال نظر