کد خبر: ۷۶۶۲

برگزاری پنجمین جشنواره قرآن و عترت خانواده طلاب در گیلان

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: پنجمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت ویژه طلاب خواهر، فرزندان طلاب و همسران طلاب برادر با همکاری مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گیلان در استان برگزار می‌شود.
۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸

برگزاری پنجمین جشنواره قرآن و عترت خانواده طلاب در گیلان

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد پورشعبانعلی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گیلان، از برگزاری پنجمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت خبرداد و اظهار کرد: پنجمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت ویژه طلاب خواهر، فرزندان طلاب برادر و خواهر و همسران طلاب برادر با همکاری مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گیلان در راستای توسعه فرهنگ قرآنی همراه با ایجاد نشاط اجتماعی و تحقق تربیت قرآنی در بین خانواده‌های طلاب به‌صورت استانی و کشوری برگزار می‌شود.

پورشعبانعلی در خصوص فرآیند اجرایی این جشنواره گفت: این جشنواره در سطح ملی با همکاری سازمان دارالقرآن کریم و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور و در استان‌ها توسط اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی و با همکاری مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان برای پنجمین سال برگزار می‌گردد.

وی افزود: در این جشنواره همسر و فرزندان طلاب برادر، طلاب خواهر و فرزندان‌شان در رشته‌های حفظ، ترتیل، قرائت تقلیدی، تفسیر، صحیفه سجادیه، کتابخوانی، نقاشی، متناسب با گروه‌های سنی مختلف شرکت می‌کنند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان گیلان گفت: فراخوان طرح از مردادماه سال‌جاری با ثبت‌نام به‌صورت اینترنتی و ارائه اطلاعات لازم و در اختیار قرار دادن منابع، آغاز شده و در ادامه براساس جدول زمان‌بندی، مسابقات در دو مرحله کتبی و شفاهی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سطح‌سنجی مسابقات شفاهی در آذرماه در سراسر استان برگزار شد، تصریح کرد: آن دسته از شرکت‌کنندگان که در مرحله سطح‌سنجی موفق به دریافت حدنصاب نمره شده‌اند در مسابقه استانی که در دی‌ماه برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند که پس از بررسی نمرات توسط دبیرخانه ستاد، نفرات برتر این مرحله در رشته‌های ترتیل، قرائت تقلیدی، حفظ ۵ جزء، ۱۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم حائز اکثریت نمره قبولی شده‌اند به مرحله کشوری راه یافته و در سطح ملی، با قبول‌شدگان سایر استان‌ها به رقابت می‌پردازند.

پورشعبانعلی ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و تعامل خوب مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان اعلام امیدواری کرد که با برگزاری اینگونه طرح‌های فرهنگی قرآنی شاهد آثار و برکات معنوی در بین خانواده بزرگ مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در استان باشیم.

ارسال نظر