کد خبر: ۷۶۶۵

وحدت بین علم و ایمان در حوزه و دانشگاه راهگشای پیشرفت جامعه است

کارشناس برنامه ریزی رسانه ای تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: وحدت بین علم و ایمان در حوزه و دانشگاه راهگشای توسعه جامعه است.
۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱

به گزارش پایگاه خبری نهضت،  علی دژبانی در گفتگو با خبرنگار تبلیغات اسلامی اردیبل با گرامی داشت 27 آذر سالروز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، در سخنانی اظهار کرد: اخلاق محوری و انطباق علم و ایمان عامل پیشرفت علمی و فرهنگی جوامع است.

کارشناس فعالیت های رسانه ای تبلیغات اسلامی اردبیل به فعالیت این اداره در بحث حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل در ارتباطی مستمر با حوزه های علمیه و دانشگاه های استان، به برگزاری گفتمان های روشنگری و تبیین در خصوص مسائل مختلف فرهنگی و اجتماعی پرداخته و رسالت تبلیغی خود را این حوزه انجام می دهد.

وی افزود: با پیشرفت علم ، دانش، صنعت و تكنولوژی،‌ نياز جامعه بشري به" اخلاق و معنويت" افزايش مي يابد و لازم است به موازات آن دستورات اخلاقي پيامبر اکرم (ص) كاملا مورد عمل و نظر قرار گيرد. زيرا دنياي دانش ، صنعت و فناوري وسايل و ابزار هايي در اختيار بشر مي گذارد اما هيچ گونه تضميني ندارد تا جلوي سوء استفاده از آنها را بگيرد.

کارشناس برنامه ریزی فعالیت های رسانه ای تبلیغات اسلامی اردبیل هم سویی  و وحدت بین علم و ایمان یا دانش و معنویت در حوزه و دانشگاه می تواند سعادت بخش و عنصر حیات بخش انسان عصر حاضر بوده و انسان را به مدینه منوره نایل کند.

تربیت انسان  عاری از خشونت، مهمترين منشور تربيتي پيامبراکرم (ص) است

دژبانی جهان و انسان عاری از خشونت و افراطی گری را بهرتین منشور تربیتی و اخلاقی برای نوجوانان و جوانان برشمرد و افزود: مهمترين درسي كه از زندگي فردي و اجتماعي پيامبر اكرم (ص) مي توان آموخت و آن درس ، بهترين منشور تربيتي و اخلاقي براي نوجوانان و جوانان امروز ايران اسلامي است ، جهان و انسان بری  از خشونت و افراطي گري است .

وی افزود: شناخت ، مطالعه و بررسي تاريخ زندگي پيامبر اعظم (ص) و ائمه معصومين (ع) از ابعاد مختلف شخصيتي ، فكري، تربيتي، خانوادگي،  عقلاني،  اخلاقي،  بينش سياسي و  اجتماعي و عمل به آموزه هاي ديني مي تواند راهنماي براي بشريت بوده و  انسان ها را  از گمراهي و ضلالت نجات داده و در مراحل مختلف زندگي آنان را موفق کند چرا كه ائمه معصومين (ع) به ويژه پيامبر عظيم الشان اسلام حضرت محمد (ص) الگوي حسنه و محور وحدت مسلمين در مجامع علمی و دینی است.

كارشناس رسانه گفت: افزايش آمار جرايم، جنايات و انواع كجروي ها و ناهنجاري هاي اجتماعي مانند اعتياد، الكل ، طلاق ، روابط غير اخلاقي ، خشونت ، قتل ، جنایت، خیانت ، دزدی ، فساد و ... روشنگر اين حقيقت است كه اگر اخلاق كه بخشي از مكتب پيامبران خداست در جامعه حكم فرما نباشد، علم و صنعت نمی تواند سعادت و آرامش بشر را تضمين كند. بلكه استعمار گران و سرمايه داران،  علم و صنعت را به نفع خود استخدام کرده  و ميليون ها نفر را بي خانمان مي كنند.

دژباني افزود : اخلاق عالي پيامبر اسلام (ص) امواج انقلاب مقدس اسلام را نخست در جامعه و سپس در جهان پديد آورد و در سايه ي اين رستاخيز عظيم معنوي پراكندگي به يگانگي ، بي پروايي به عفت و پاكدامني و تكبر عرب به تواضع و مهرباني تبديل گرديد و انسان هايي تربيت شدند كه تا هميشه نمونه هاي اخلاق به شمار مي آيند. اخلاق حضرت محمد (ص) آن قدر عالي و پر ارزش است كه خداوند از آن به عنوان  " خلق عظيم " ياد كرده است.

وی ایمان و عمل را شاخصه اصلی در تمایز و برتری انسان ها از دیدگاه پیامبر اکرم (ص) عنوان کرد و گفت: پيامبر بزرگ اسلام  فضيلت و بزرگي را به ايمان و عمل مي دانست و علارغم کج رفتاری هایی که از قریش دید، اما هنگام فتح مکه آنها را بخشيد و آزاد کرد و بلحاظ این اخلاق و منش، در تمام صفات اخلاقي نمونه و الگوی بشریت  بوده ، هست و خواهد بود.

كارشناس پژوهش و رسانه گفت: پيامبر اسلام توانست با علم ، تدبير ، درايت ، مديريت ، اخلاق حسنه و انساني خود در عصر جهالت و ناداني ، انسان هاي قسي القلب  را به انسان هايي خوب  تبديل كند و اين مكتب ، مدرسه تربيت انسان ها  و انسان سازي بوده و در تلفیق علم و ایمان الگوی شایسته جوامع انسانی است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار