کد خبر: ۷۶۶۹
رئیس اداره فرهنگی و تبلیغ اردبیل خبرداد؛

اجرای 3 هزار نفر روز تبلیغ دینی در ایام فاطمیه در اردبیل

رئیس اداره فرهنگی و تبلیغ اردبیل با اشاره به اجرای 3 هزار نفر روز تبلیغ دینی در ایام فاطمیه گفت: 250 مبلغ مرد و 50 بانوي مبلغ به مناطق شهری و روستایی استان اردبیل اعزام شدند.
۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵
به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت‌الاسلام انور قاسمی، رئیس اداره فرهنگی و تبلیغ اردبیل  در گفتگو با خبرنگار این اداره کل در سخنانی با تسلیت ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت زهرا (س)، به برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی  اداره تبليغات اسلامي اردبيل در این ایام اشاره و اظهار کرد: با هدف ترویج فرهنگ فاطمی و تبیین سیره زندگانی سراسر حضرت زهرا (س) در بین اقشار مختلف مردم، 300 نفر از روحانیون و مبلغات استان در قالب 3 هزار نفر روز تبلیغی دینی به مناطق شهری و روستایی استان اردبیل اعزام شدند.

وی گفت: در این اعزام؛ 250 مبلغ مرد و 50 بانوي مبلغ در مراسم گرامی داشت ایام فاطمیه در «هیئت‌های مذهبی، مساجد، مدارس، ادارات و تشکل‌های دینی -مردمی به سخنرانی و نیز پاسخگویی به سؤالات مخاطبین در خصوص موضوعات فرهنگی، دینی و اجتماعی می‌پردازند.

رئیس اداره امور فرهنگی و تبلیغ اردبیل به فعالیت روحانیون مستقر و طرح هجرت در مناطق روستایی و محروم استان نیز اشاره کرد و افزود: علاوه بر اعزام روحانیون و مبلغات در ایام فاطمیه، 140  روحانی طرح هجرت و مستقر در مناطق محروم و روستایی نیز طبق برنامه‌های مدون به سخنرانی و تبیین گری درایام فاطمیه می پردازند. 

حجت الاسلام قاسمی احیای امر به معروف و نهی از منکر را یکی از محورهای مهم در برنامه‌های مبلغان اعزامی برشمرد و خاطرنشان كرد: تشریح ابعاد زندگانی حضرت زهرا (س)، بیان احکام، حجاب و عفاف، تبیین جایگاه ولایت و نقش ولی فقیه در جامعه از جمله موضوعات اولویت‌دار برای تبلیغ روحانیون است.

گفتني است جلسات سخنرانی ایام فاطمیه در استان اردبیل از 17 آذر آغاز و تا 6 دی ماه ادامه دارد اين در حالي است كه  در ايام فاطميه سال گذشته ۵۳۰ روحانی، امام محله، مبلغ و مبلغه برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و ضرورت حمايت از حريم ولايت به به مناطق شهری و روستایی استان اردبیل اعزام شدند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار