کد خبر: ۷۶۹۰
هم‌زمان با ایام فاطمیه ؛

شهادت حضرت فاطمه (س) در نمایش «بهشت در آتش» روایت می شود

این نمایش آئینی با محوریت آموزه‌های دینی و اعتقادی، روایتی تاریخی درباره مظلومیت و غربت امام علی (ع) و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) است.
۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹

شهادت حضرت فاطمه (س) در نمایش «بهشت در آتش» روایت می شود


به گزارش پایگاه خبری نهضت، هم‌زمان با ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) نمایش بزرگ «بهشت در آتش» به نویسندگی حجت‌الاسلام سیدکاظم فلاح‌زاده و کارگردانی علی جاور در یزد اجرا می‌شود.

این نمایش آئینی با محوریت آموزه‌های دینی و اعتقادی، روایتی تاریخی درباره مظلومیت و غربت امام علی (ع) و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) است.

این نمایش بر اهمیت حرکت حول محور ولایت، بصیرت‌افزایی، دشمن‌شناسی، بینش، آگاهی‌بخشی، همدلی و هوشیاری امت اسلام در برابر فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان و فتنه‌گران تأکید دارد.

«بهشت در آتش» داستان برده‌ای به نام «سُهام» را روایت می‌کند که توسط حضرت زهرا (س) آزاد می‌شود و به شهر و دیار خودش بازمی‌گردد. او پس از مدتی دلتنگ مدینه و خانه حضرت علی (ع) می‌شود، اما وقتی به مدینه می‌آید….

ابوالفضل صادقیان، مصطفی مهدی‌پور، سیدحمید پورسید، حسن حسن‌پور و علی نداف از جمله بازیگران این نمایش هستند.

حجت‌الاسلام حسین فلاح‌زاده مشاور مذهبی و هنری این اثر است و علی براتی طراحی حرکات و فرم این نمایش را بر عهده دارد.

دیگر عوامل نمایش را طراح صحنه: مهدی طایفی، طراح نور: ابوالفضل حاجی مهدی، مدیر صدابرداری: معین ناظرزاده، طراح و اجرای گریم: محمدمهدی هدایتی، طراح لباس: محمدرضا امیدوارپناه، طراح جلوه‌های ویژه میدانی: رسول حسینیان، امور اجرایی: فرامرز جاوید، مدیر پشتیبانی: عباس مرادی تشکیل می‌دهند.

نمایش بزرگ «بهشت در آتش» از ۲۶ تا ۳۰ آذرماه هر شب در دو نوبت ساعت ۱۸ و ۲۰:۳۰ در حسینیه صاحب‌الزمان (عج) محمودآباد واقع در خیابان انقلاب اسلامی، خیابان شهدای محمودآباد به روی صحنه می‌رود.

این نمایش جذاب و دیدنی محصول حوزه هنری استان یزد، مجموعه فرهنگی ندای بهشت و گروه هنری آینه شهرستان ابرکوه است که به همت جمعی از هنرمندان این شهرستان و تعدادی از هنرمندان یزدی با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد و هیئت امنای حسینیه صاحب الزمان (عج) محمودآباد اجرا می‌شود.

علاقه‌مندان برای رزرو و تهیه بلیط رایگان نمایش «بهشت در آتش» می‌توانند به پایگاه اطلاع رسانی حوزه هنری استان یزد به نشانی www.artyazd.ir مراجعه کنند.

این گروه از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۹ نمایش‌های میدانی «خورشید در خرابه»، «گفت و گوی آب» و «علمداران» را در ابرکوه، یزد و کربلای معلی اجرا کرده است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار