کد خبر: ۷۷۲۵
با حضور معاون اداره کل ادیان و مذاهب سازمان تبليغات اسلامی:

نشست فاطمیه و همگرایی امت اسلامی روحانیون شهرستان بندرلنگه برگزار شد

نشست فاطمیه و همگرایی امت اسلامی روحانیون و سخنرانان شهرستان بندرلنگه با حضور معاون اداره کل ادیان و مذاهب سازمان تبليغات اسلامي در این شهرستان برگزار شد.
۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۱

به گزارش پایگاه خبری نهضت ،حجت الاسلام کمالی معاون کل ادیان و مذاهب سازمان تبليغات اسلامي  در مورد نقش و اهمیت فعالیت روحانیون در این نشست گفت:‌ روحانیون همواره در خط مقدم مبارزه با انحرافات و معضلات اجتماعی و در زمان حاضر مبارزه با جریان های تکفیری و فتنه گران قرار دارند. با شناسایی و راهکار مناسب روحانیون شبهات را پاسخگو هستند. جا دارد که این قشر عزیز و زحمت کش با علم روز خطر جریان های تکفیری که در عالم اسلام در حال رشد و نمو هستند بیشتر آشنا شوند و خطر آنان را به جهانیان گوشزد کنند.

 

وی گفت:‌شبهات و اعتقادات خرافی که امروز در جوامع در حال نشر و گسترش است اعتقادات و معنویات افراد بشر را تحت تاثیر خود قرار داده است. این وظیفه مهم و در عین حال خطیر بر دوش روحانیت معزز است که القائات و شبهات را دفع و فرهنگ سازی در این زمینه مورد توجه قرار می گیرد.

 

معاون کل ادیان و مذاهب سازمان تبليغات اسلامي با بیان این مطلب که انحراف و دوری از ادیان الهی نتایجش به وجود آمدن گروههای تکفیری است خاطر نشان کرد:‌ به وجود آمدن عرفان های نوظهور و همچنین اعتقادات پوچ گرایانه که نسل نوجوان و جوان را تهدید می کند بایستی مورد توجه قرار بگیرد و در موقع لزوم پاسخ به این شبهات و اعتقادات داده شود.

 

حجت الاسلام کمالی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت پاسخ گویی به شبهات و افزایش اطلاعات عمومی مردم اشاره کرد و افزود:‌ هر چه قدر اطلاعات و آگاهی مردم نسبت به مسائل و اطراف و شناخت جریان های فکری و اعتقادی بیشتر باشد به همان نسبت جامعه از گزند حوادث و خطرات مصون می ماند.

 

وی در پایان گفت:‌هر اندازه اعتقادات مردم مستحکم و قوی تر و در عین حال مسلح باشد به سلاح ایمان و علم ،نفوذ در اعتقادات ممکن نخواهد بود و هر اندازه مردم یک کشور از نظر فرهنگی و اقتصادی و دینی قوی تر باشند مسلما اعتقادات محکم تری خواهند داشت.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار